Sökning: "form tourism"

Visar resultat 21 - 25 av 272 uppsatser innehållade orden form tourism.

  1. 21. The Value of Experience: Virtual Reality as a Form of Barrier-Free Tourism

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Tanvir Ahmed; Laudicéia da Silva Åkesson; [2022]
    Nyckelord :Virtual Reality; Barrier-free tourism; value; and Consumer Behavior; Social Sciences;

    Sammanfattning : Virtual reality (VR) has dominated technology headlines in recent years with its ability to immerse users in a virtual world. This technology is changing the tourism industry dramatically. Previously, VR has been used mainly as a marketing tool to promote services and tourist destinations. LÄS MER

  2. 22. House of the Footbridge

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Klara Rubensson; [2022]
    Nyckelord :Arboga; medborgarhus; översvämning; naturspång;

    Sammanfattning : BACKGROUNDThe new footbridge is located a short walk from the medieval city center in Arboga. The idea of a pedestrian overcrossing was a result of a group project during the fall semester; a solution that reactualizes the creek Arbogaån which lost its role as a vital social function for the industries when the canal was built in the 17th century. LÄS MER

  3. 23. Change in guest behavior during the COVID-19 pandemic : Research study of health spa hotels in Slovakia

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Veronika Madunická; [2022]
    Nyckelord :Hotel industry; COVID-19 pandemic; Guest behavior; Global pandemic; Slovakia; Health spa hotels; Behavioral impact;

    Sammanfattning : The global tourism and hotel industry have been among the fastest-growing sectors for years. However, the global pandemic of COVID-19 caused extreme disruption and changed the situation all around the globe. LÄS MER

  4. 24. Platsers och destinationers identitetsparadox : En fallstudie om Värmland, platsidentitet och plats- och destinationsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Tanja Halvardsson; Fredrik Wannemo; [2022]
    Nyckelord :landscape; place identity; sense of place; marketing; Värmland; plats; destination; platsidentitet; plats- och destinationsmarknadsföring; Värmland;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats blev utifrån detta att studera vad värmlänningar anser är deras egna platsidentitet, och om det är denna platsidentitet som lyfts i platsmarknadsföringen. Detta syfte lade en grund för några frågeställningar som ämnades att besvaras genom vår process. LÄS MER

  5. 25. Hällby besökscenter

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Lars Sundqvist; [2022]
    Nyckelord :hjälmare kanal; besökscenter; utställning; historia; arboga; sluss;

    Sammanfattning : By order of King Gustav II Adolf, a canal was started in 1629 between Hjälmaren and Mälaren to facilitate the transport of goods from the West Coast to Bergslagen and Stockholm and thus also avoid the detour through the strait between Denmark and Skåne. More than 500 men were employed for the canal construction and it took them 10 years to connect a waterway between the two large lakes. LÄS MER