Sökning: "form tourism"
Visar resultat 11 - 15 av 272 uppsatser innehållade orden form tourism.
11. Nomadism without Borders: Exploring Connections in Digital Nomad Destinations : An Ethnographic Multiple-Case Study in Malaysia & Colombia
Master-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: Globalization and remote work following COVID-19 have boosted the tourism profiles of lifestyle travelers. Especially digital nomads, individuals that work remotely while traveling. These arising tourists contrast with the mass tourism industry, in the sense that digital nomads stay longer and may engage with local culture. LÄS MER
12. Pandemins påverkan på fjällturismen och berörda orters tillväxt : En undersökning om hur pandemins effekter på samhället påverkade fjällturismen och turistorternas utveckling
L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Uppsatsens syffte är att undersöka hur pandemin har påverkat utvecklingen av poppulära fjälorter, specifikt Åre och Funnäsfjällen, samt hur rörelse- och flyttmönster har sett ut på dessa orter till föld av pandemin. ... LÄS MER
13. The effect of persuasive communication on rock climbers' environmental behavior
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Rock climbing has become a popular adventure activity, yet it poses a threat to the environment, particularly to the rare species that inhabit the lower vegetation density of rock faces. To address this concern, effective evironmental communication is necessary to provoke environmentally responsible behavior among climbers. LÄS MER
14. Vilka marknadsföringsstrategier är lämpliga för evenemang inom maratonlopp för att locka besökare? : En jämförande studie där en litteraturstudie framställs och jämförs med hur Stockholm Marathons aktörer arbetar med marknadsföringsstrategier för att locka besökare
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Marknadsföringsstrategier är ett redskap som kan användas i flera syften av flera olika aktörer, bland annat företag, föreningar och andra verksamheter. I denna studie undersöks evenemanget Stockholm Marathon och vilka marknadsföringsstrategier deras aktörer använder i syfte att attrahera besökare till deras event för att därefter kunna sammanställa vilka marknadsföringsstrategier som är lämpliga för evenemang inom maratonlopp. LÄS MER
15. Marknadsföring på sociala medier : En kvalitativ studie om marknadsföringsstrategier av kryssningsturism på TikTok och Instagram
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : The study has focused on the marketing strategy for the tourism cruises in the Baltic Sea,specifically Viking Line Sweden and Tallink Silja’s Sweden. The purpose of the study is tosee their marketing strategy on the social media platforms TikTok and Instagram and howtheir users interact with their posts. LÄS MER