Sökning: "form tourism"

Visar resultat 11 - 15 av 272 uppsatser innehållade orden form tourism.

  1. 11. Nomadism without Borders: Exploring Connections in Digital Nomad Destinations : An Ethnographic Multiple-Case Study in Malaysia & Colombia

    Master-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Joan Boluda Chova; Konstantin Trutz von Ehrlich-Treuenstätt; [2023]
    Nyckelord :digital nomad; destinations; practices; locals; gentrification; alienation;

    Sammanfattning : Background: Globalization and remote work following COVID-19 have boosted the tourism profiles of lifestyle travelers. Especially digital nomads, individuals that work remotely while traveling. These arising tourists contrast with the mass tourism industry, in the sense that digital nomads stay longer and may engage with local culture. LÄS MER

  2. 12. Pandemins påverkan på fjällturismen och berörda orters tillväxt : En undersökning om hur pandemins effekter på samhället påverkade fjällturismen och turistorternas utveckling

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Kristina Andersson; Elliott Fält; [2023]
    Nyckelord :Pandemic; mountain resorts; tourism; development; Pandemi; fjällorter; turism; utveckling;

    Sammanfattning : Uppsatsens syffte är att undersöka hur pandemin har påverkat utvecklingen av poppulära fjälorter, specifikt Åre och Funnäsfjällen, samt hur rörelse- och flyttmönster har sett ut på dessa orter till föld av pandemin.  ... LÄS MER

  3. 13. The effect of persuasive communication on rock climbers' environmental behavior

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Diana Alexe; [2023]
    Nyckelord :Environmentally responsible behavior; pro-environmental behavior; rock climbing; adventure tourism; regulatory focus; value-based messaging; persuasive messaging; message framing; environmental communication;

    Sammanfattning : Rock climbing has become a popular adventure activity, yet it poses a threat to the environment, particularly to the rare species that inhabit the lower vegetation density of rock faces. To address this concern, effective evironmental communication is necessary to provoke environmentally responsible behavior among climbers. LÄS MER

  4. 14. Vilka marknadsföringsstrategier är lämpliga för evenemang inom maratonlopp för att locka besökare? : En jämförande studie där en litteraturstudie framställs och jämförs med hur Stockholm Marathons aktörer arbetar med marknadsföringsstrategier för att locka besökare

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Elvira Jerkovic; Petronella Isaksson; [2023]
    Nyckelord :Stockholm Marathon; marathon; event; marketing strategies; visitors; tourism; sport tourism; Stockholm Marathon; maratonlopp; evenemang; event; marknadsföringsstrategier; besökare; turism; sportturism;

    Sammanfattning : Marknadsföringsstrategier är ett redskap som kan användas i flera syften av flera olika aktörer, bland annat företag, föreningar och andra verksamheter. I denna studie undersöks evenemanget Stockholm Marathon och vilka marknadsföringsstrategier deras aktörer använder i syfte att attrahera besökare till deras event för att därefter kunna sammanställa vilka marknadsföringsstrategier som är lämpliga för evenemang inom maratonlopp. LÄS MER

  5. 15. Marknadsföring på sociala medier : En kvalitativ studie om marknadsföringsstrategier av kryssningsturism på TikTok och Instagram

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Izabelle Rasmussen; Lydia Fagerholm; Olivia Wikström; [2023]
    Nyckelord :Marketing strategy; Social media; Cruise tourism; Viking Line; Tallink Silja; Gap- analysis.; Marknadsföringsstrategi; Sociala medier; Kryssningsturism; Viking Line; Tallink Silja; Gap-Analys;

    Sammanfattning : The study has focused on the marketing strategy for the tourism cruises in the Baltic Sea,specifically Viking Line Sweden and Tallink Silja’s Sweden. The purpose of the study is tosee their marketing strategy on the social media platforms TikTok and Instagram and howtheir users interact with their posts. LÄS MER