Sökning: "frågeställning design"

Visar resultat 26 - 30 av 300 uppsatser innehållade orden frågeställning design.

  1. 26. Upplevelserikt och interaktivt lärande om odling : VR-spel med förmågan att undervisa praktisk skötsel av grödor och blommor

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Erik Kesten; Sen Chaipetch; [2023]
    Nyckelord :Virtual Reality VR ; Serious games; Game-based learning; Gamification; Cultivation; Learning; Virtuell verklighet VR ; Serious games; Game-based learning; Gamification; Odling; Lärande;

    Sammanfattning : I detta kandidatarbete kommer vi att utforska och diskutera Virtual Reality (VR) som ett verktyg för lärande. Undersökningen prövar sig mot kontinuerliga speltester såväl som enkäter vars frågor om spelar- och läroupplevelse tar inspiration från Player Experience Inventory (PXI). LÄS MER

  2. 27. Meningsskapande i digital design - En utvärdering av Slow Design som ramverk för design av digitala artefakter

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Can Dücay Erbora; Adam Forssell Ducellis; [2023]
    Nyckelord :Slow Design; UX design; Design science; Grocery Shopping; Web shop; Slow Design; UX-design; Design science; Mathandel; Nätbutik;

    Sammanfattning : Arbetet utforskar hur väl det går att tillämpa Slow Design och dess principer (reveal, expand, reflect, engage, participate, evolve och ritual) inom utvecklingen av digitala artefakter. I kontrast till ett fokus på effektiva interaktioner, fokuserar Slow Design på att främja medvetna interaktioner genom att skapa tillfällen för reflektion. LÄS MER

  3. 28. Faktorer som påverkar hanteringen av tungt och otympligt gods : En fallstudie på ett tredjepartslogistikföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomi

    Författare :Nellie Elg; Rebecka Högman; [2023]
    Nyckelord :Heavy and unwieldy goods; loading capacity; time-efficient; warehouse handling; warehouse activities; warehouse; internal logistics; third‐party logistics.; Tungt och otympligt gods; utlastningskapacitet; tidseffektivisering; lagerhantering; lageraktiviteter; lager; internlogistik; tredjepartslogistik.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Under de senaste decennierna har behovet gällande effektivare logistikhantering inom alla branscher ökat. Detta härstammar bland annat från förändrade ekonomiska förutsättningar, geopolitiska omvälvningar och utvidgade globala försörjningskedjor. LÄS MER

  4. 29. Ergonomisk analys av Space Productions utställningar: Framtagning av en ergonomisk guide

    M-uppsats,

    Författare :Stina Nyström; Linnéa Odqvist; [2022-09-12]
    Nyckelord :ergonomi; kognetiv ergonomi; design för alla; guide; design; gränssnitt.;

    Sammanfattning : Arbetet har utförts i sammarbete med företaget Space Production AB, som designar olika typer av miljöer. Det kan vara allt ifrån mässmontrar, events för TV-produktioner, till mer stationära utställningsmiljöer som exempelvis på Universeum. Företaget har varit aktivt sedan 1992, men har aldrig undersökt ergonomin i sina miljöer. LÄS MER

  5. 30. BYGGHERRENS FÖRSTA SMÅHUS - fel, ändringar och tillägg i byggskedet

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Tekniska Högskolan

    Författare :Dino Kalajdzic; Marie Robertsson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The report is a degree project in the program Construction Technology with a focus onhouses. It is about errors, changes and additional work regarding construction of smallhouses. The developer is usually a novice in the field and does not have experience inmaking decisions in the design stage. LÄS MER