Sökning: "fysiska evenemang"

Visar resultat 6 - 10 av 30 uppsatser innehållade orden fysiska evenemang.

  1. 6. Attityder mot digitala musikevenemang : Ett deltagarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sofia Pettersson; Lina Nylén; Olivia Künzel; [2021]
    Nyckelord :Attitude; Digital music events; Hedonic values; Utilitarian values; E-quality I; Attityd; Digitala musikevenemang; Hedonistiska värden; Utilitaristiska värden; Ekvalitet;

    Sammanfattning : Följderna av covid-19 pandemin har lett till att hela världen har fått ställa om och anpassat sig till de restriktioner och rekommendationer som har införts för att minska smittspridningen. Under år 2020ökade digitaliseringen i samhället och en bransch som har fått anpassa sig är evenemangsbranschen. LÄS MER

  2. 7. Evenemangsorganisationer : upplevelser av digital kommunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Josefin Nyman Järhult; Matilda Rosén; Caitlin Le; [2021]
    Nyckelord :Digital channels; volunteers; continuous communication; social interaktion; affiliation and one-way communication.; Digitala kanaler; volontärer; kontinuerlig kommunikation; social interaktion; tillhörighet och envägskommunikation.;

    Sammanfattning : Personer väljer att volontärarbeta för många fler anledningar än för att ideellt arbete måste genomföras för en förening. Volontärarbete kan ge en individ erfarenheter, social gemenskap och få känna sig behövd samt uppskattad i det arbete som utförs. LÄS MER

  3. 8. Besökares upplevelse från ett digitalt evenemang : utifrån emotionellt- och funktionellt värde.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Matilda Ardner; Amanda Blomqvist; Lovisa Falberg; [2021]
    Nyckelord :The experience room; emotional value; functional value; quality dimensions; Upplevelserummet; emotionellt värde; funktionellt värde; kvalitetsdimensioner;

    Sammanfattning : Covid-19 förändrade evenemangsbranschen och arrangörer fick ställa om och utveckladigitala evenemang. Den stora konkurrensen mellan evenemang och faktumet att evenemangsbranschen inte är tillräckligt digitalt mogen har bidragit till att forskning kring utformningen av digitala evenemang har blivit än mer väsentlig. LÄS MER

  4. 9. En idrottsarena bortom det fysiska rummet : En studie kring besökares förväntningar av en virtuell arena inklusive avgörande nyckelfaktorer för användarens avsikt att besöka den virtuella arenan

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Ebba Lagergren; [2021]
    Nyckelord :Virtual arena; Virtual reality VR ; Sport media consumption SMC ; Technology acceptance; Spectatorship; UTAUT; UTAUT 2; Virtuell arena; Virtual reality VR ; Sport media consumption SMC ; Teknikacceptans; Åskådare; UTAUT; UTAUT 2;

    Sammanfattning : Utveckling inom digitala- och sociala medier håller på att omdefiniera hur åskådarskap kommer se ut i framtiden. I kombination med en pandemi och en global klimatkris ställer det nya krav på hur sportarenor kan generera besökare till sina evenemang. LÄS MER

  5. 10. Implementation av ett digitalt biljettsystem anpassat för universitetsstudenter : med hänsyn till tillit och pålitlighet

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Databas och informationsteknik

    Författare :Jesper Jissbacke; Uno Österman; Filip Nyberg; Agnes Öberg; Emil Strömberg; David Forslöf; Jesper Carlsson; Oskar Lindström; [2020]
    Nyckelord :Biljettsystem; digitalisering; digitalt; tillit; pålitlighet;

    Sammanfattning : Det nuvarande biljettsystemet för studentevenemang på Linköpings universitet genomförs nästan uteslutande genom fysiska biljettsläpp. Enligt en marknadsundersökning genomförd vid Linköpings universitet var 97% av biljettköparna och 96% av arrangörerna positivt inställda till att övergå till ett digitalt biljettsystem. LÄS MER