Sökning: "fysiska evenemang"
Visar resultat 16 - 20 av 30 uppsatser innehållade orden fysiska evenemang.
16. Den nya kärnan i en levande stad. -En studie kring stadslivets utmaningar och framtidsutsikter i relation till detaljhandelns utveckling
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Externa handelsområden har varit ett hot mot stadskärnans handel under lång tid. På senare tid har däremot teknologins utveckling skapat e-handeln som snabbt tagit marknadsandelar hos konsumenterna. Utvecklingen antas fortsätta vilket skapar lönsamhetsproblem och butiksdöd för den fysiska detaljhandeln i stadskärnan. LÄS MER
17. Eventlogistik i Cityläge - Flöden vid leveranser till evenemang i centrum, med fokus på Svenska Mässan
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Göteborg stad har under de senaste decennierna utvecklats till en populär evenemangsstad, med flera attraktioner centralt lokaliserat. Det medför att stadens evenemangsarrangörer måste planera sina transporter utförligt. Uppsatsen tar utgångspunkt i de utmaningar som Svenska Mässan i Göteborg står inför gällande godsanlöp. LÄS MER
18. Årstidsbaserad planering - Planering av offentliga utemiljöer utifrån växlande årstider
Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Sveriges meteorologiska förhållanden genererar kalla och mörka perioder under stora delar av året. Utifrån dessa naturliga årstidsväxlingar finns ett behov för svenska städer att i större utsträckning än vad som görs i dagsläget anpassa stadsplaneringen efter samtliga väderförutsättningar som råder. LÄS MER
19. Attraktiva städer : Fallstudier av Malmö och Göteborg
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planeringSammanfattning : I kandidatuppsatsen beskrivs platsmarknadsföring som fenomen samt hur den syns i den kommunala planeringen hos två svenska storstäder; Malmö och Göteborg, och vilken roll den fysiska planeringen har i detta. Arbetet är en kvalitativ fallstudie som med innehållsanalys som metod utläser platsmarknadsföringen som det dolda budskapet i kommunal planering. LÄS MER
20. Speciella Evenemang som Upplevelser : En undersökning av Picknick med BMW
L3-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikationSammanfattning : Den här uppsatsen undersöker vad evenemanget Picknick med BMW, som utspelar sig i Toruń i Polen, har för brister i tillfredställandet av besökarnas sinnen (syn, hörsel, lukt, smak och känsel), grundläggande mänskliga behov (fysiska, sociala, säkerhet, uppskattning och självförverkligande) och motiv till vistelsen. Den tar också upp hur bristerna kan åtgärdas för att förbättra upplevelsen av evenemanget. LÄS MER