Sökning: "gamification kth"
Visar resultat 11 - 15 av 80 uppsatser innehållade orden gamification kth.
11. Gamifying Attack Path Reporting : Preliminary design of an educational cyber security game
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : With rapid digitalization and technical growth, the IT systems that we are using are becoming extremely complicated and intertwined. This created as a result, more challenging security problems that get complicated alongside the systems, and the need for advanced solutions to prevent the exploitation of systems vulnerabilities. LÄS MER
12. Perceived effect from using a gamified app developed to reduce employee greenhouse emissions
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This study has focused on investigating the perceived effect on knowledge, retention and engagement from using a gamified app developed to reduce employee greenhouse emissions. Data was gathered using a “deed-based” mobile application at a large nordic commercial IT company. LÄS MER
13. Vattenanvändningen i Sveriges flerbostadshus : utifrån tre boendeformer
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : I denna rapport undersöks vattenförbrukningen i svenska flerbostadshus. Sveriges medvetenhet är generellt sett låg när det kommer till vattenförbrukning. Dessutom har vi en ökad problematik med vattenbrist på grund av klimatförändringar. Studien fokuserar på de tre boendeformerna; bostadsrätter, hyresrätter och studentboenden. LÄS MER
14. Investigating gamification’s effect on student motivation when authoring questions
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Gamification is the use of game design elements in non-game contexts, and it has recently received a fast growing interest in both academia and industry. Several studies have shown that gamification can increase motivation in various contexts, such as health and education. LÄS MER
15. Spelifiering och dess effekt på korttidsminnet : Kan spelifiering inom undervisningsverktyget Kahoot ha en positiv påverkan på korttidsminnet?
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Spelifiering är ett relativt nytt koncept och per definition är det använding av speldesign i icke-relaterade spelkontexter. Denna studie undersöker om spelifieringselement som poängsystem och listor inom undervisningsplattformen Kahoot kan ha en positiv påverkan på korttidsminnet. LÄS MER