Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 80 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Spelifiering som verktyg för programmeringsundervisning i gymnasiet

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Sebastian Hällman; Noella Rahman; [2023]
    Nyckelord :Spelifiering; CodinGame; Programmering; Motivation;

    Sammanfattning : Gamification involves the use of game design features and methods in non-game situations to increase engagement and motivation, this is used within media technology and interaction design. Gamification has been used in a variety of fields, including marketing, productivity, healthcare, and education. LÄS MER

  2. 2. ICT och CO2 : Skattningsmodell för digitala CO2-avtryck

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Basima Kamil; Caroline Sorsa; [2023]
    Nyckelord :ICT; modeling; application; behavioural change; CO2-emissions; digitalization; sustainability; end-users; nudging; gamification; case study; energy usage; data usage; climate change; ICT; modellering; applikation; beteendeförändring; CO2-utsläpp; digitalisering; hållbarhet; slutanvändare; nudging; gamification; fallstudie; energiförbrukning; dataanvändning; klimatförändringar;

    Sammanfattning : Användningen av fossila bränslen och den ökade digitaliseringen har båda en stor påverkan på klimatet. Klimatförändringar är ett allvarligt hot och många länder arbetar för att minska växthusgasutsläppen. Trots ökad användning av förnybar energi är energisektorn fortfarande en stor källa till utsläpp. LÄS MER

  3. 3. Establishing a Digital Framework for EdTech Learning for Primary Schools in the Rural Parts of the Guanajuato Region, Mexico : A Minor Field Study Based on Interaction Design Principles

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Katie Haidar; Sara Hailu; Samantha Johansson; [2023]
    Nyckelord :Minor Field Study; MFS; Interaction Design; Design Principles; Digital Education; Education Technology; EdTech; User Tests; Gamification; Mexico; Rural Primary Schools;

    Sammanfattning : This investigation is carried out with the desire to create a framework for digital learning tools in the region of Guanajuato, Mexico aimed towards primary schools in rural parts of the area. The framework is meant to be an aid in the implementation of technological equipments, especially tablets, and shed light on the most important aspects to take into consideration when designing and creating applications for those. LÄS MER

  4. 4. Can you get consultants to update their CV more often by asking them how they are doing? : A design study on how behavior changing design can impact consultant CV writing

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Agnes Forsberg; [2023]
    Nyckelord :persuasive design; gamification; user-centered design; FBM; enterprise systems; motivation; UX; Double Diamond; CV writing; consultant; övertygande design; spelifiering; användarcentrerad design; FBM; företagssystem; motivation; UX; Double Diamond; CV-skrivande; konsulter;

    Sammanfattning : Consultants do not update their CVs enough - partly because it is boring, partly because they do not have the time, and partly because it requires a lot of detail. Using motivational theories as the base, this thesis tries to improve the consultant CV writing experience using persuasive design and gamification. LÄS MER

  5. 5. Gamification Otherwise : Alternative directions to enhance the sense of friendliness in online communities

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Anna Chuprina; [2023]
    Nyckelord :gamification; sense of community; engagement; social media; gamification; känslan av gemenskap; engagemang; sociala medier;

    Sammanfattning : Gamification is a widely explored topic in various contexts. In particular, gamification is used in the form of likes and reactions on various social media. However, it was identified that this reward system in the form of likes led to addictive behavior. LÄS MER