Sökning: "gymnasiesärskolans individuella program"

Visar resultat 11 - 15 av 29 uppsatser innehållade orden gymnasiesärskolans individuella program.

  1. 11. Lärares erfarenheter av elevsamarbete och samlära på gymnasiesärskolans individuella program : En studie om samspel, lärande och interaktion

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Mirna Afram; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 12. Med målen i sikte: Lärares arbete med mål och formativ bedömning inom gymnasiesärskolans individuella program

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Christina Ehn-Hämäläinen; Catarina Erlandsson; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstractSyfteSyftet med studien var att undersöka hur några lärare beskriver och arbetar med mål och bedömning samt hur de vägleder elever i lärandeprocessen med fokus på formativ bedömning inom gymnasiesärskolans individuella program. TeoriStudien tar sin utgångspunkt i det sociokulturella perspektivet. LÄS MER

  3. 13. Rätten till kommunikation. En studie om övergången mellan gymnasiesärskolan och daglig verksamhet med fokus AKK

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Joakim Albertsson; Niki Jansson; Johanna Löwing; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstractSyfteSyftet med denna studie var att undersöka hur gymnasiesärskolan och daglig verksamhet samarbetar gällande elevernas kommunikation och deras behov av alternativ kompletterande kommunikation (AKK) vid övergången mellan verksamheterna. TeoriStudien tar sin utgångspunkt ur det sociokulturella perspektivet samt KASAM. LÄS MER

  4. 14. Att orientera runt lärandet och skolutvecklingens betydelse för lärandet : - i grundsärskolan med inriktning träningsskola och gymnasiesärskolans individuella program

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik (PED)

    Författare :Ann-Marie Johansson; Eva Kloth; [2017]
    Nyckelord :Grundsärskolan med inriktning träningsskola; gymnasiesärskolans individuella program; lärande; skolutveckling och utvecklingsstörning;

    Sammanfattning : Denna studie är en kvalitativ studie, som syftar till att få syn på lärandet och skolutvecklingens betydelse, för lärandet i grundsärskolans inriktning mot träningsskola och gymnasiesärskolans individuella program. Studiens empiri är insamlad genom fokusgruppsdiskussioner i grundsärskolan med inriktning träningsskolan och gymnasiesärskolans individuella program. LÄS MER

  5. 15. "Jag tror vi behöver vara tusenkonstnärer” - En studie om synligt lärande på en gymnasiesärskola

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Camilla Adolfsson; [2017]
    Nyckelord :Fokusgrupp; Gymnasiesärskola; Synligt lärande; systemteori; skolutveckling;

    Sammanfattning : AbstractAdolfsson, Camilla (2017) ”Jag tror vi behöver vara tusenkonstnärer” – en studie om synligt lärande på en gymnasiesärskola (”I think we have to be a jack of all trades” - A study in Visible Learning in a Upper Secondary Special School). Institutionen för Skolutveckling och ledarskap, Fakulteten för Lärande och samhälle, Malmö högskolaFörväntat kunskapsbidragFörhoppningen är att bidra med kunskap om olika sätt att systematisera och kvalitetssäkra samt följa upp både elevernas och den pedagogiska personalens lärande på den aktuella gymnasiesärskolans individuella program. LÄS MER