Sökning: "gymnasiesärskolans individuella program"
Visar resultat 11 - 15 av 29 uppsatser innehållade orden gymnasiesärskolans individuella program.
11. Lärares erfarenheter av elevsamarbete och samlära på gymnasiesärskolans individuella program : En studie om samspel, lärande och interaktion
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
12. Med målen i sikte: Lärares arbete med mål och formativ bedömning inom gymnasiesärskolans individuella program
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : AbstractSyfteSyftet med studien var att undersöka hur några lärare beskriver och arbetar med mål och bedömning samt hur de vägleder elever i lärandeprocessen med fokus på formativ bedömning inom gymnasiesärskolans individuella program. TeoriStudien tar sin utgångspunkt i det sociokulturella perspektivet. LÄS MER
13. Rätten till kommunikation. En studie om övergången mellan gymnasiesärskolan och daglig verksamhet med fokus AKK
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : AbstractSyfteSyftet med denna studie var att undersöka hur gymnasiesärskolan och daglig verksamhet samarbetar gällande elevernas kommunikation och deras behov av alternativ kompletterande kommunikation (AKK) vid övergången mellan verksamheterna. TeoriStudien tar sin utgångspunkt ur det sociokulturella perspektivet samt KASAM. LÄS MER
14. Att orientera runt lärandet och skolutvecklingens betydelse för lärandet : - i grundsärskolan med inriktning träningsskola och gymnasiesärskolans individuella program
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik (PED)Sammanfattning : Denna studie är en kvalitativ studie, som syftar till att få syn på lärandet och skolutvecklingens betydelse, för lärandet i grundsärskolans inriktning mot träningsskola och gymnasiesärskolans individuella program. Studiens empiri är insamlad genom fokusgruppsdiskussioner i grundsärskolan med inriktning träningsskolan och gymnasiesärskolans individuella program. LÄS MER
15. "Jag tror vi behöver vara tusenkonstnärer” - En studie om synligt lärande på en gymnasiesärskola
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : AbstractAdolfsson, Camilla (2017) ”Jag tror vi behöver vara tusenkonstnärer” – en studie om synligt lärande på en gymnasiesärskola (”I think we have to be a jack of all trades” - A study in Visible Learning in a Upper Secondary Special School). Institutionen för Skolutveckling och ledarskap, Fakulteten för Lärande och samhälle, Malmö högskolaFörväntat kunskapsbidragFörhoppningen är att bidra med kunskap om olika sätt att systematisera och kvalitetssäkra samt följa upp både elevernas och den pedagogiska personalens lärande på den aktuella gymnasiesärskolans individuella program. LÄS MER