Sökning: "högskolan kristianstad sektionen för lärarutbildningen"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden högskolan kristianstad sektionen för lärarutbildningen.
1. Teknik, ett viktigt skolämne? : Lärares respektive lärarutbildares resonemang kring teknikundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Mot bakgrund av vad tidigare forskning visar om hur teknikundervisningen framträder i grundskolan har vi genomfört två undersökningar där syftet har varit att undersöka hur några lärare i grundskolans årskurs 1-3 resonerar kring teknikämnet samt angående sin teknikundervisning. Dessutom har syftet med andra undersökningen varit att undersöka hur några lärarutbildare resonerat kring teknikundervisningen på lärarutbildningen med inriktning mot arbete i förskoleklass och grundskolans årskurs 1-3. LÄS MER
2. Ett studentkritiskt öga. : Förskollärarstudenter konstruerar kriterier för handledningssamtalets innehåll, form och funktion.
Master-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Syftet med studien är att se hur begreppet handledning med fokus mot handledningssamtalens innehåll, form och funktion uttalas, konstrueras och legitimeras av förskollärarstudenter. Som metod har nio förskollärarstudenter i sin sista utbildningstermin intervjuats genom fokusgruppssamtal. LÄS MER
3. Portfolio i förskolan - med perspektiv på specialpedagogik
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Abstract Marie Widerberg (2010). Portfolio i förskolan med perspektiv på specialpedagogik. (Portfolio in primary school with perspective on special education.) Sektionen för lärarutbildningen, specialpedagog utbildningen 90 hp. LÄS MER
4. Tematiskt arbetsätt i förskolan och skolan : en studie om hur pedagoger anser sig använda ett tematiskt arbetssätt
Kandidat-uppsats, Sektionen för LärarutbildningSammanfattning : En central tanke i ett tematiskt arbetssätt är att alla ämnen integreras till en helhet, där barnen tillåts att inhämta kunskap med alla sina sinnen. I inriktningen Språk- och skapande på lärarutbildningen vid Högskolan Kristianstad används ett tematiskt arbetssätt för att inspirera studenterna till att efter studietiden arbeta på detta sätt i sin yrkesverksamhet. LÄS MER