Sökning: "identity creation"

Visar resultat 1 - 5 av 412 uppsatser innehållade orden identity creation.

  1. 1. From Way Out West to Veg Out West - A study on changes to a key brand property and brand meaning negotiation on social media

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Jakob Obstfelder; Pär Gustafsson; [2019-07-03]
    Nyckelord :Brand meaning negotiation; Sign values; Social media; Identity creation;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  2. 2. Att bygga sin omgivning - Östersunds identitetsskapande och självpresentation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Linnéa Johansson; Damir Skajko; [2019-05-16]
    Nyckelord :Östersund; democracy; history; urban development; marketing; demokrati; historia; stadsutveckling; marknadsföring;

    Sammanfattning : Målet med vår kandidatuppsats är att ge läsaren en inblick i Östersunds arbete med stadsutveckling och om kommunen förhåller sig till arbetet på ett demokratiskt och välfärdsinriktat sätt eller ej, samt hur staden förhåller sig till sin historia. Vår centrala forskningsfråga behandlar vilken identitet staden har skapat sig genom sin marknadsföring. LÄS MER

  3. 3. A Mirror on the World : Roman Architecture in Tergeste in the First and Second Centuries AD and the Reproduction of Social Order and Identity

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för arkeologi och antik historia

    Författare :Sofia Montaguti; [2019]
    Nyckelord :Architecture; Tergeste; Roman; social identity; statues; inscriptions;

    Sammanfattning : This thesis will investigate how Roman monumental architecture in Tergeste dating to the first and second centuries AD reflected and reaffirmed the social order of the city, and how it was used in the creation and maintenance of identities. The material used will be two select structures, the basilica and theater, located in the eastern and north-eastern sections of Tergeste, respectively. LÄS MER

  4. 4. Midnattssolens män, norrskenens nycker : Konstruktioner av manlighet i nutida norrländsk litteratur

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Tim Bergström; [2019]
    Nyckelord :Queer Studies; Rurality; Norrland; Hegemonic Masculinity; Novels; Queerstudier; ruralitet; Norrland; hegemonisk maskulinitet; romaner;

    Sammanfattning : The image of Northern Sweden has long been subjected to stereotyping, and the stereo­typed image of the Northerner is widely spread in various media contexts within Sweden. Historically, Norrland has been regarded as a wide wilderness, and the Norr­landic literature in turn has typically been studied in terms of the pastoral genre, the romanti­cism of the wilderness, or from an eco-critical perspective. LÄS MER

  5. 5. Game of Thrones som identitet : En studie om hur en tv-serie blir till ens identitet i en Facebookgrupp

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande; Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Alexandra Örn; Hanna Svanberg; [2019]
    Nyckelord :Facebook; convergence; participant culture; identity creation; qualitative content analysis; Game of Thrones; Facebook; konvergens; deltagarkultur; identitetsskapande; innehållsanalys; Game of Thrones;

    Sammanfattning : Denna studien har analyserat hur fansen till den slutna Facebookgruppen “Game of Thronesdiscussions” skapar sig en identitet efter serien Game of Thrones. För att kunna ta reda pådetta har 48 kommentarer, inlägg och memes valts ut och sedan analyserats utifrån metodenkvalitativ innehållsanalys. LÄS MER