Sökning: "inter-organizational learning"

Visar resultat 11 - 13 av 13 uppsatser innehållade orden inter-organizational learning.

  1. 11. Knowledge Sharing in Inter-Organizational Networks : An Evaluation of the Knowledge Sharing Processes in the SAPSA Network

    Kandidat-uppsats, IHH, Företagsekonomi

    Författare :Karin Fröjdh; Josef Brengesjö; Kirsten Wenderholm; [2012]
    Nyckelord :Knowledge Sharing; Knowledge Networking; Inter-Organizational Networks; Benefits of Knowledge Networking; Barriers to Knowledge Networking; SAP; SAPSA;

    Sammanfattning : This paper is aiming to discover the conditions and processes that facilitate and influence an efficient knowledge transfer in knowledge networks such as the inter-organizational SAP network SAPSA. Knowledge is a strategically important source for companies, not only because it fosters internal growth, but also because it leads to competitive advantage. LÄS MER

  2. 12. Factors influencing in Networking Activities in SMEs : An exploratory study of factors that initiate networking activities in case of SMEs

    Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Arjun Kumar Shrestha; Ang Kunga Lama; [2011]
    Nyckelord :Networking; SMEs;

    Sammanfattning : SMEs (Small and Medium Sized Enterprises) are known as the backbone of an economy and they serve in the regional development of a country through the employment opportunities it generates. They differ from the large companies in terms of size, resources (financial, human etc. LÄS MER

  3. 13. Delat ledarskap från ett interorganisatoriskt perspektiv : En kvalitativ undersökning om relationen mellan konsultchefer vid bemanningsföretag och deras kontaktperson vid kundföretaget

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Liza Andersson; Josefin Kristiansson; [2011]
    Nyckelord :shared leadership; inter-organizational perspective; consultant manager; client companies; boundary spanners ; delat ledarskap; interorganisatoriskt perspektiv; konsultchef; kundföretag; ”boundary spanners”;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen är att studera och öka förståelsen för relationen mellan bemanningsföretagens konsultchefer och deras kontaktpersoner vid kundföretagen. Genom att beskriva och analysera hur kontakten mellan konsultchefer och kundföretag ser ut är målet att besvara följande frågor: vem som ansvarar för vad, hur ser konsultchefen respektive kundföretaget på sin och den andra partens roll samt hur de ser på den överlappning som uppstår i ansvar och ledning av konsulterna. LÄS MER