Sökning: "intervju skövde"

Visar resultat 6 - 10 av 110 uppsatser innehållade orden intervju skövde.

  1. 6. Enkät för utvärdering av upplevelsen av musik i spel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Jakob Persson; [2023]
    Nyckelord :Spelupplevelse; Musik; Enkätundersökning; Utvärderingsmetoder; Användbarhetstestning;

    Sammanfattning : Musik i spel är en viktig roll för att öka spelares fördjupning och har en koppling till spelupplevelsen. Trots detta misslyckas många konventionella utvärderingsmetoder med att fånga musikaspekterna. Syftet med denna studie var att utveckla och validera en enkätundersökning som fokuserade enbart på spelares upplevelse av musik i spel. LÄS MER

  2. 7. DYNAMISK MUSIKVISUALISERING : Hur kan döva och hörselskadade upptäcka dynamik i spelmusik genom musikvisualisering?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Oscar Jörgensen; [2023]
    Nyckelord :musikvisualisering; inkludering; dynamisk musik; musikalisk stillhet;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur dynamisk musik i spel kan visualiseras för att eventuellt döva eller hörselskadade personer ska kunna förstå vad som sker i ljudbilden. En undersökning genomfördes där fem deltagare fick se en ljudlös video bestående av spelsekvenser och musikvisualisering. LÄS MER

  3. 8. Musikalisk erfarenhet kopplat till emotionella intryck i samband med atonalitet, tonalitet och visuell media : En studie i hur atonal och tonal musik påverkar lyssnandet hos personer med musikbakgrund inom ett specifikt känslospektrum

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Carl-Johan Candelier; [2023]
    Nyckelord :Atonality; tonality; emotions; education; Arnold Schönberg; Anton Webern; serial music; twelve tone music; film music;

    Sammanfattning : Arbetets fokus är på atonalitet och tonalitet och hur dessa tonspråk påverkar fyra individer med en musikutbildning känslomässigt. Frågeställningens bakgrund består av tre grundparametrar som belyser känslor, tonal och atonal musik samt hur olika tonspråk tolkas till visuell media. LÄS MER

  4. 9. LJUDDESIGN & INLEVELSE I COUNTER STRIKE:GLOBAL OFFENSIVE : Hur påverkar Counter Strike: Global Offensives tidigare och nuvarande ljudläggning spelares inlevelse genom informativa ljud?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Johan Clifford; [2023]
    Nyckelord :Counter Strike: Global Offensive; tävlingsinriktade spel; informativ ljuddesign; ljud och taktiska skjutspel; inlevelse och ljuddesign;

    Sammanfattning : Tio personer deltog i ett experiment där 2 olika ljud läggningar av spelet Counter Strike: Global Offensive studerades. Version A var en beta version från 2013 och Version B var den senaste uppdateringen av spelet vid datumet 2023-02-10. Deltagarna spelade 5 rundor som terrorister och 5 rundor som anti-terrorister på kartan Dust II. LÄS MER

  5. 10. GRADEN AV KONSONANS OCH DISSONANS I INTERVALL : En studie om upplevt obehag av konsonans och dissonans i science-fiction spel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Anton Rondin; [2023]
    Nyckelord :intervall; dissonans konsonans; obehag; behag;

    Sammanfattning : Denna studie har undersökt huruvida graden av obehag och behag upplevs av spelare genom dissonans och konsonans i intervall. En artefakt i form av en spelsekvens skapades med två olika kompositioner baserat på dissonanta och konsonanta intervall ur ett västerländskt perspektiv. LÄS MER