Sökning: "jag kurs"

Visar resultat 11 - 15 av 228 uppsatser innehållade orden jag kurs.

  1. 11. Vem blir jag i coronans tid? – en textanalys av elevtexter skrivna hösten 2020

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Cajsa Myrberg; [2021]
    Nyckelord :Covid-19; textanalys; skrivande i gymnasieskolan; gymnasieelever; terapeutiskt skrivande;

    Sammanfattning : Uppsatsen analyserar krönikor skrivna i gymnasiets kurs Svenska 3 hösten 2020 med temat ”Vem blir jag i coronanstid?” Syftet med uppsatsen är att undersöka vad gymnasiets elever skriver om när de ska skriva om sina upplevelser under den globala pandemin covid-19. Genom att använda mig av textanalys utifrån Lennart Hellspong och Per Ledins textmodell har elevernas texter analyserats och sex mikroteman blev synliga. LÄS MER

  2. 12. Möjligheter och utmaningar med webbaserad SFI-undervisning : En kvalitativ studie om sex lärares uppfattningar om fjärr- och distansundervisning på SFI kurs C under Coronapandemin 2020

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärande

    Författare :Nurbika Abdulmuslimova; [2021]
    Nyckelord :Svenska för invandrare SFI ; digitala verktyg; webbaserad undervisning; fjärrundervisning; distansundervisning; muntlig interaktion; muntlig produktion;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att skapa kunskap om SFI-lärares arbete kring webbaserad undervisning, samt vilka digitala verktyg de använder och på vilket sätt lärarna främjar språkinlärning, när det gäller muntlig interaktion och produktion och vilka metoder som används. Jag vill också ta reda på vad SFI-lärarna har för utmaningar och möjligheter med undervisning på distans. LÄS MER

  3. 13. "Förlåt mig, jag kan inte." : Pragmatisk kompetens vid avböjande hos vuxna andraspråksinlärare på sfi.

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för språkdidaktik

    Författare :Annsofie Engborg; [2021]
    Nyckelord :pragmatisk kompetens; avböjande; talhandling; artighet i ett andraspråksperspektiv; svenska för invandrare;

    Sammanfattning : Föreliggande studie undersöker pragmatisk kompetens hos vuxna interimspråkstalare med syfte att studera hur de uttrycker sig när de avböjer ett erbjudande, en inbjudan och en vädjan. Studien lutar sig mot Celce-Murcias (2008) modell av kommunikativ språkförmåga där pragmatisk kompetens innefattar förmågan att uttrycka sig på ett för situationen, mottagaren och intentionen adekvat sätt. LÄS MER

  4. 14. “Det var första gången jag märkte att jag gjorde på ett annat sätt” : En kvalitativ och deskriptiv studie om upplevelsen av en internetbaserad stresshanteringskurs utifrån CFT hos vård- och omsorgspersonal

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Tilda Widegren; Ludvig Wärnsten; [2021]
    Nyckelord :stress management; care and nursing staff; Compassion-focused Therapy CFT ; course experience; internet-based course; stresshantering; vård- och omsorgspersonal; Compassionfokuserad terapi CFT ; kursupplevelse; internetbaserad kurs;

    Sammanfattning : Vård- och omsorgspersonal påverkas i dagsläget av hög stressrelaterad ohälsa, samtidigt som få interventioner implementeras för att hantera det. Studiens syfte var att utforska vård- och omsorgspersonals upplevelse av en internetbaserad stresshanteringskurs utifrån compassionfokuserad terapi med fokus på kursens genomförbarhet och hur den påverkat hantering av arbete och vardagligt liv. LÄS MER

  5. 15.   “Äsch, det är inte så noga, jag är ju bara här en säsong” : En kvalitativ fallstudie om säsongsanställningars påverkan på  organisationsidentiteten.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Sara Fernlund; Beverly Smedenäs; [2021]
    Nyckelord :Organizational identity; seasonal employment; identification; belonging and conflict.; Organisationsidentitet; säsongsanställning; identifiering; tillhörighet och konflikt.;

    Sammanfattning : Sammanfattning  Författare: Beverly Smedenäs & Sara Fernlund Institution: Ekonomihögskolan, Linnéuniversitetet Kalmar Program: Human Resource Management - Personalledning och organisationsutveckling. Kurs: Företagsekonomi III - Organisation, Kandidatuppsats (examensarbete) - 2FE78E. LÄS MER