Sökning: "jag kurs"
Visar resultat 6 - 10 av 228 uppsatser innehållade orden jag kurs.
6. Nätbaserad undervisning på SFI ur elevperspektiv : En kvalitativ studie om sex elevers upplevelser av för- och nackdelar med nätbaserad undervisning på SFI
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur SFI C- och D-elever (studieväg 3) upplever nätbaserad undervisning under Coronapandemin samt vilka erfarenheter eleverna har om arbetet med digitala verktyg och vilka möjligheter och begränsningar nätbaserad undervisning har vad gäller muntlig färdighet. Dessutom vill jag undersöka vilka möjligheter och utmaningar med nätbaserad undervisning jämfört med närundervisning i SFI beskrivs av eleverna. LÄS MER
7. Visionen om interkulturell kompetens i Lgr11 - moderna språk och tyska
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM); Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)Sammanfattning : Kurs- och läroplaner styr svensk skolas syfte, mål och innehåll. Vår nuvarande läroplan Lgr11 är en lärares främsta styrdokument och jag har velat undersöka vad som står i denna skrivelse avseende kultur med utgångspunkt i moderna språk med fokus på tyska. LÄS MER
8. Jag vill inte skryta men tröjan är svindyr
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Jag vill inte skryta men tröjan är svindyr – en experimentell studie om sociala och personliga motiv bakom lyxkonsumtion Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Olle Grönvall, Emilia Nilsson Mörnstam, Ebba Sandvig Handledare: Johan Gromark Nyckelord: inre motiv, yttre motiv, marknadsföringsbudskap, lyxvarumärken, konsumtion Syfte: Syftet med studien är att genom ett experiment undersöka huruvida sociala eller personliga motiv ligger bakom konsumtion av lyxprodukter samt effekten av marknadsföringsbudskap. Teoretiskt ramverk: Studiens teoretiska ramverk är utformat för att analysera samt bekräfta eller förkasta studiens två hypoteser. LÄS MER
9. "Jag är pedagog, inte ekonom" - En kvalitativ studie om upplevda svårigheter i samband med rekonstruktion av professionell identitet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: “Jag är pedagog, inte ekonom” - En kvalitativ studie om upplevda svårigheter i samband med rekonstruktion av professionell identitet Seminariedatum: 2 juni 2022 Kurs: FEKH49, Examensarbete i organisation på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Ida Broman, Gustav Gustafsson, Elin Perströmer och Jennifer Rydh Johansson Handledare: Nadja Sörgärde Fem nyckelord: identitet, professionell identitet, rekonstruktion, alteritet, rektorer Forskningsfråga: Hur upplever individer processen att rekonstruera sin professionella identitet och vilka svårigheter följer med denna process? Syfte: Studien syftar till att öka förståelsen för hur individer upplever processen av att rekonstruera sin professionella identitet i samband med organisationsförändring. Vi har också för avsikt att undersöka vilka svårigheter som är framstående i detta arbete. LÄS MER
10. Skönlitteratur i svenska och svenska som andraspråk på gymnasiet : En studie i ämnenas likvärdighet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och ämnesdidaktikSammanfattning : Syftet med den här studien var att bidra med kunskap om likheter och skillnader i behandlingen av skönlitteratur i gymnasieskolans kurs- och ämnesplaner för ämnena svenska och svenska som andraspråk. Studien syftar också till att belysa hur dessa likheter och skillnader visar sig i hur yrkesverksamma lärare inom SVA respektive SVE väljer skönlitteratur i deras undervisning och hur de säger sig arbeta med den. LÄS MER