Sökning: "köpbeteende i Kina"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden köpbeteende i Kina.

  1. 1. Ursprungslandseffektens påverkan vid bilköp : En studie av svenska konsumenters uppfattning av kinesiska produkter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Philip Grane Elisson; Johanna Lindroth; [2024]
    Nyckelord :Country-of-origin COO ; Country-of-origin effects; Made in China; Purchase decision;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vilka effekter COO har på svenska konsumenter gällande varumärken och produkter med ursprung från Kina.  Metod: Studien har utgått från en deduktiv process med en kvantitativ metod. LÄS MER

  2. 2. CSR, Konsument - Kommunikation : Konsumenters informationsbehov samt valet av rätta kommunikationskanaler

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Produktutveckling

    Författare :Sandra Nyblom; Sladjana Vakaricic; [2016]
    Nyckelord :Socialt ansvar; CSR; Konsument; Barnarbete; Kommunikationskanaler; Köpbeslut;

    Sammanfattning : På grund av globaliseringen har många företag valt att flytta sin produktion till så kallade utvecklingsländer. I dessa länder, som exempelvis Kina, är tillverkningskostnaderna betydligt lägre än i Sverige, de har inte heller samma höga krav på mänskliga rättigheter som i Sverige. LÄS MER