Sökning: "köpbeteende i Kina"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden köpbeteende i Kina.
1. Ursprungslandseffektens påverkan vid bilköp : En studie av svenska konsumenters uppfattning av kinesiska produkter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vilka effekter COO har på svenska konsumenter gällande varumärken och produkter med ursprung från Kina. Metod: Studien har utgått från en deduktiv process med en kvantitativ metod. LÄS MER
2. CSR, Konsument - Kommunikation : Konsumenters informationsbehov samt valet av rätta kommunikationskanaler
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, ProduktutvecklingSammanfattning : På grund av globaliseringen har många företag valt att flytta sin produktion till så kallade utvecklingsländer. I dessa länder, som exempelvis Kina, är tillverkningskostnaderna betydligt lägre än i Sverige, de har inte heller samma höga krav på mänskliga rättigheter som i Sverige. LÄS MER