Sökning: "kommunikationsteori internet"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden kommunikationsteori internet.

  1. 1. Secure device to device communication

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Kommunikationsteori

    Författare :Nathalie Sahlström; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Since wireless communication has become a standard feature in the daily life, smartphones and tablets among other things are integrated with the Bluetooth technology. While in some parts of the day wireless communication can be used for searching the internet and share information on social networks without the need of having a secure connection, there are some other parts where the security might become of high importance. LÄS MER

  2. 2. Layer-Optimized Streaming of Motion-Compensated Orthogonal Video

    Master-uppsats, KTH/Kommunikationsteori

    Författare :Wenjie Shen; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This report presents a layer-optimized streaming technique for delivering video content over the Internet using quality-scalable motion-compensated orthogonal video. We use Motion-Compensated Orthogonal Transforms (MCOT) to remove temporal and spatial redundancy. LÄS MER

  3. 3. Design, prototype and evaluation of a Geocast Enabler Architecture for the IP Multimedia Subsystem

    Master-uppsats, KTH/Kommunikationsteori

    Författare :Thomas Johansson; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The evolution from the traditional Internet to the Internet of Things (IoT) is in full progress. Since some of the objects are moving, e.g. vehicles, geoinformation is the key for various distributed application and networking aspects. LÄS MER

  4. 4. Ett klick ifrån ett varumärke? : En studie kring hur svenska mikroföretag bygger upp sina varumärken på Internet.

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Heja Ghoulami; Peter Lindblom; [2010]
    Nyckelord :micro companies; Internet; fashion; social media; brand; brand equity; mikroföretag; Internet; mode; sociala media; varumärke; varumärkeskapital;

    Sammanfattning : Nya möjligheter leder till nya utmaningar. I takt med att privatpersoners användande av Internet ökat explosionsartat, har även företagens närvaro ökat markant. Företagen ser möjligheter då kostnaden för marknadsföring och varumärkesbyggande on-line ofta är lägre än att gå via de mer traditionella media kanaler. LÄS MER

  5. 5. ”Tanken är god men det är svårt att hitta” : Vad är det som gör att användare är nöjda med sitt system?

    Magister-uppsats, Institutionen för datavetenskap

    Författare :Kathrine Freitag; [2009]
    Nyckelord :CSCW system teknometodologi etnometodologi kommunikationsteori;

    Sammanfattning : På läkemedelsföretaget AstraZeneca finns ett webb-baserat system för fildelning, eRoom, som är tänkt att ge en delad, säker arbetsplats på Internet så att spridda projektgrupper kan genomföra gemensamma projekt. Detta examensarbete har sin grund i att flera användare i Sverige inte var helt nöjda med systemet, dess tillgänglighet, struktur och kognitiva aspekter. LÄS MER