Sökning: "Peter Lindblom"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Peter Lindblom.

  1. 1. Att spåra vägar : Hur de utvecklas, förändras eller försvinner.

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Peter Lindblom; [2022]
    Nyckelord :Older roads; hollow roads; find ancient road sections; older roads in inner Småland; road changes at major shifts storskifte ; road changes at legal changes lagaskifte .;

    Sammanfattning : This is a study of local roads in two villages in the interior of Småland to see how much of the older road network can be found by studying maps from the 19th century, today's digital maps with height shading and Fornsök's map service. The introduction will be a review of other people's studies and their results that are used to be able to answer three questions. LÄS MER

  2. 2. "Är man med i leken får man leken tåla..."

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Alm; Therese Jutendahl; Rebecca Åbom; [2021]
    Nyckelord :Individanpassad marknadsföring; Acceptans; Integritet; Gränsdragning; Generation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Är man med i leken får man leken tåla…”. En fenomenologisk studie av olika generationers uppfattning om individanpassad marknadsföring ur ett integritetsperspektiv Seminariedatum: 14/1 2021 Ämne/kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Sofia Alm, Therese Jutendahl och Rebecca Åbom Handledare: Peter Svensson Fem nyckelord: Individanpassad marknadsföring, Acceptans, Integritet, Gränsdragning, Generation Syfte: Syftet med denna uppsats är att bidra med en djupare förståelse för och ny kunskap kring gränsen mellan accepterad och integritetskränkande individanpassad marknadsföring. LÄS MER

  3. 3. Implementering av en användbar e-butik för tygmärken : En praktisk fallstudie av webbapplikationen Festing

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Adam Barrdahl; Josefin Berg; Pontus Fridberg; David Gunnarsson; Sara Lidberg; Martin Lindblom; Peter Melin Wenström; Gustav Olsson; Johan Ström; [2016]
    Nyckelord :bootstrap; jquery; html; webshop; e-shop; python; scrum; openshift; cloud; badges; patches; webapplication; e-commerce;

    Sammanfattning : This report covers the development of the web application Festing and the results and experiences which have been reached and learned during the process. The purpose of the study was to examine how the selling of patches could be both simplified and improved by using an advanced web application designed with focus on usability. LÄS MER

  4. 4. Ett klick ifrån ett varumärke? : En studie kring hur svenska mikroföretag bygger upp sina varumärken på Internet.

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Heja Ghoulami; Peter Lindblom; [2010]
    Nyckelord :micro companies; Internet; fashion; social media; brand; brand equity; mikroföretag; Internet; mode; sociala media; varumärke; varumärkeskapital;

    Sammanfattning : Nya möjligheter leder till nya utmaningar. I takt med att privatpersoners användande av Internet ökat explosionsartat, har även företagens närvaro ökat markant. Företagen ser möjligheter då kostnaden för marknadsföring och varumärkesbyggande on-line ofta är lägre än att gå via de mer traditionella media kanaler. LÄS MER

  5. 5. Behavioral Finance - And the Change of Investor Behavior during and After the Speculative Bubble At the End of the 1990s

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malena Johnsson; Henrik Lindblom; Peter Platan; [2002]
    Nyckelord :Behavioral; Finance; Speculative; Bubble; Investor; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : The apparent high valuations in the aggregate market and the high price earnings ratios, experienced in the equity markets at the end of the 1990s, can be characterized as a so-called speculative bubble. The existence of such a phenomenon can in part be attributed to less-than-rational aspects of investor behavior and human judgment. LÄS MER