Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Platsvarumärket norra Sverige : En kvalitativ studie om kommun- och regionsöverskridande platsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Maja Dahlgren; [2024]
    Nyckelord :Platsmarknadsföring; Umeå kommun; Örnsköldsvik kommun; N6-initiativet; urban norm; kommunal och regional planering;

    Sammanfattning : Följande studie behandlar hur den kommunala och regionala platsmarknadsföringen i norra Sverige fungerar och om det finns en koppling mellan dem. För att undersöka detta har Umeå- och Örnsköldsvik kommun valts ut för att företräda både kommunerna i sig och som representanter för N6-initiativet. LÄS MER

  2. 2. Vägens betydelse för turismen : En studie om den nya E4:ans påverkan på Sundsvalls hotellmarknad

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Kulturgeografi; Umeå universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Magdalena Forsberg; [2018]
    Nyckelord :Hotell; turism; vägomdragning; Sundsvall; planeringsdokument;

    Sammanfattning : This study examines the importance of road connection to the hotel businesses of a destination. Many destinations request a reconstruction of a connected road route due to different reasons. In this case, the highway E4 Sundsvall has undergone a road route change. LÄS MER

  3. 3. Befolkningstillväxt Piteå kommun : En kvantitativ registerstudie rörande in- och utflyttning åren 2009-2014

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Fredrik Björklund; [2017]
    Nyckelord :Piteå kommun; inflyttning; utflyttning; registerdata; oddskvot;

    Sammanfattning : Piteå kommun är enligt SKL en kommun i glesbefolkad region. Framtidens utmaningar för mindre kommuner i Sverige handlar om hur kommunal service och offentlig välfärd ska finansieras när medelåldern ökar och befolkningsunderlagen sviktar. LÄS MER