Sökning: "kundförväntningar"
Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade ordet kundförväntningar.
11. Do not hope for the best, plan for the worst! : En studie kring Service Recovery vid två svenska företag samt en introduktion av en ny modell inom Service Recovery
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro universitetSammanfattning : Denna uppsats kretsar kring två företags återhämtningsarbete vid uppkomsten av respektive skandal. Vidare skapas en djupare förståelse för teorin Service Recovery's betydelse och användning i praktiken. De två fallen där skandaler inträffat är grundade dels i ICA:s köttfärsskandal och dels i IKEA:s fjäderplockningsskandal. LÄS MER
12. Fastighetsmäklarens roll som opartisk mellanman : en studie om tjänstekvalitet
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att utreda hur tjänstekvaliteten påverkas av fastighetsmäklarens roll som opartisk mellanman. Studien har genomförts med syfte att ge ett bidrag till debatten om huruvida fastighetsmäklarens opartiska roll påverkar den enskilde konsumenten. Metod: Studien genomfördes med en kvalitativ metod. LÄS MER
13. Gavlegårdarna : En studie om omflyttningsproblematiken på Campus Sätra i Gävle.
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med studien är att tydliggöra de problem som finns i många företags tjänsteerbjudanden där det uppkommer ett gap mellan vad kunderna förväntar sig samt vad de upplever att de får. En undersökning kring detta problem har genomförts genom kvalitativa intervjuer både med företaget, i detta fall Gavlegårdarna, och dess hyresgäster. LÄS MER
14. Kundtillfredsställelse i åkeribranschen : Skillnader mellan transportköpares förväntningar och transportleverantörens utförda tjänst
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, EHVSammanfattning : Sammanfattning Kandidatuppsats i företagsekonomi, Ekonomihögskolan vid Växjö universitet, Logistik, EKL 361, VT 2007 Författare: Malin Claesson, Jessica Rosengren, Josefine Stangnes & Jessica Steen Handledare: Åsa Gustafsson Titel: Kundtillfredsställelse i åkeribranschen -skillnader mellan transportköpares förväntningar och transportleverantörens utförda tjänst Problemdiskussion: På grund av den höga konkurrenssituation som råder i den svenska åkeribranschen krävs att företag lägger stor vikt vid att säkerställa kvalitetsegenskaper vid leverans av transporttjänster. För att företaget ska vara konkurrenskraftigt krävs inte bara att möta kundens önskemål utan även att överträffa deras förväntningar. LÄS MER