Sökning: "kundförväntningar"

Visar resultat 6 - 10 av 14 uppsatser innehållade ordet kundförväntningar.

  1. 6. Striving for excellence in quality when delivering projects in a new country to exceed client expectations and increase client satisfaction : A case study at Jacobs Engineering Group

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Hampus Hansson; [2019]
    Nyckelord :Quality; Quality Assurance; Quality Control; Quality Management; Client Satisfaction; Client Expectations; Entering a new market; Project Delivery;

    Sammanfattning : When entering a new market and working for a new client, delivery of consistent and high quality is of great importance for future opportunities. Studies have shown that from having a good internal quality control and quality assurance for client deliveries leads to increased client satisfaction and consequently more successful projects. LÄS MER

  2. 7. Vilken påverkan har stora readagar på produktionen inom tillverkande företag?

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :STEPHANIE ABOUD; LINA AL MANDLAWI; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Stora readagar som Black Friday och Cyber Monday är idag utbredda och etablerade företeelser runt om i världen. Under dessa dagar erbjuds kunder unika erbjudanden och kraftiga prisnedsättningar på produkter. LÄS MER

  3. 8. Otydligt, tydligt eller underförstått? : En kvalitativ undersökning om kundförväntningar av reklam och direktreklam på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Rinor Musliu; [2016]
    Nyckelord :Customer expectations; types of customer expectations; marketing; advertising; direct advertising; social media.; Kundförväntningar; typer av kundförväntningar; marknadsföring; reklam; direktreklam; sociala medier;

    Sammanfattning : Sammanfattning Kurs/Nivå:                   2EB01E, Kandidatuppsats Författare:                   Musliu, Rinor Handledare:                 Devine, Åsa Examinator:                Bill, Frederic Titel:                              Otydligt, tydligt eller underförstått? – En kvalitativ undersökning om kundförväntningar av reklam och direktreklam på sociala medier Nyckelord:                   Kundförväntningar, typer av kundförväntningar, marknadsföring, reklam, direktreklam och sociala medier Bakgrund:                   Kunder utsätts främst utav reklam och direkt reklam på sociala medier. Förutom den ”vanliga reklamen” på sociala medier finns även en ny form av direkt reklam. LÄS MER

  4. 9. Vad tyckte du om resan? Glöm inte att skriva en recension! : En studie om hur företag kan använda sina kunders eWOM och sociala medier för att förbättra servicekvalitén.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Isabelle Bordier; Robin Masth; [2015]
    Nyckelord :eWOM; kundförväntningar; online; resebranschen; servicekvalité; sociala medier;

    Sammanfattning : Abstract The purpose of this study has been to provide a deeper understanding of how companies in the travel industry works with social media and electronic Word-of-mouth (eWOM) by analyzing and investigating social media and eWOM and how it effects customers’ expectations on the companies service quality. In connection with the purpose we have chosen the following research questions: 1. LÄS MER

  5. 10. Leans applicerbarhet på företag där produktionen karaktäriseras av hög variation och låg volym : En fallstudie på Valmet AB

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Antonia Hallstensson; Adam Helsing; [2014]
    Nyckelord :Lean; HVLV; Värdeflödesanalys;

    Sammanfattning : Organisationer ställs kontinuerligt inför allt större utmaningar som globalisering, ökad konkurrens och ökade kundförväntningar. En av de mest framgångsrika metoderna för att hantera dess utmaningar är att implementera lean i verksamheten. LÄS MER