Sökning: "kundnöjdhet inom byggsektorn"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden kundnöjdhet inom byggsektorn.

  1. 1. Uncovering Hidden Needs in Ground Engineering : Case Study of LKAB Wassara

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :IGOR KORDAS; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta examensarbete utgick både från behovet av bättre förståelse för grundläggningsmarknaden av LKAB Wassara – ett innovativt företag som har utvecklat den nya tekniken av hydraulisk DTH-borrning; och från insikten att åstadkommande av kundnöjdhet genom uppfyllandet av dolda behov i byggbranschen är en lovande men samtidigt utmanande uppgift. Utmaningen som behandlas i detta examensarbete är tvåfaldig: dels leder de konventionella marknadsundersöknings metoder ofta till att de dolda kundbehoven inte erhålls, trots att dessa behov är mycket viktiga för produktinnovation; och dels är det en brist på fallstudier som utforskar de explicita eller dolda behoven i byggbranschen. LÄS MER

  2. 2. Uncovering Hidden Needs in Ground Engineering: Case Study of LKAB Wassara

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Igor Kordas; [2016]
    Nyckelord :Hidden needs; customer satisfaction; ground engineering; Outtalade behov; kundnöjdhet; grundläggnning;

    Sammanfattning : This thesis stemmed from the need for better understanding of the ground engineering market by LKAB Wassara - an innovative company that developed a novel technology of hydraulic DTH-drilling; and from the insight that achieving customer satisfaction through fulfilment of hidden needs in the construction industry is a promising yet challenging endeavour.  The challenge addressed in this thesis is twofold: firstly, the conventional market studies often lead to the hidden customer needs being lost, while these needs are important for product innovation; and secondly, there is a lack of case studies exploring the explicit or hidden needs in the construction business that might be partially explained by complexity of interrelations of products, services and stakeholders inherited to the construction market. LÄS MER

  3. 3. How to communicate environmental efforts for value creation : a case study from a Swedish waste contractor in a B2B setting

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Fanny Skoglund; [2015]
    Nyckelord :Corporate identity; CSR; ; Environmental communication; image differentiation;

    Sammanfattning : Stakeholders’ pressure and expectations regarding environmental responsibility have forced companies’ to work with Corporate Social Responsibility (CSR) as an integrated part of their business strategy. Environmental responsibility is therefore valued higher than ever before and must be effectively communicated towards stakeholders’. LÄS MER

  4. 4. Customer Satisfaction - An Investigation of Trivselhus

    Kandidat-uppsats, IHH, Företagsekonomi

    Författare :Linus Ivarsson; Alexander Nilsson; Torbjörn Rimfält; [2010]
    Nyckelord :Customer Satisfaction; Trivselhus; Construction Companies; Energy Efficiency; Environmental Friendliness; Houses; Kundnöjdhet; Trivselhus; Byggsektorn; Energiförbrukning; Miljövänlighet; Hus;

    Sammanfattning : Purpose: This thesis investigates and analyzes the customer satisfaction over a 10-year time period among Trivselhus customers. Background: More companies in the building sector are starting to realize the importance of using cus-tomer satisfaction as a tool to enhance their competitive advantage. LÄS MER