Sökning: "kvantitativ kundundersökning"

Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade orden kvantitativ kundundersökning.

  1. 6. Vad efterfrågar en skogsägare hos en förvaltare och förmedlare? : en kundundersökning av Meraskogs kunder

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest Ecology and Management

    Författare :Sara Waern; Mattias Wikberg; [2013]
    Nyckelord :skogsägare; skoglig samarbetspartner; intervju; kundundersökning;

    Sammanfattning : Hur skogsägare upplever kontakten med olika skogsföretag och vad de anser vara viktigt i kontakten med dessa kan oftast inte besvaras med ett enhetligt svar. Skogsföretaget Meraskog är ett relativt nyetablerat företag som nu har kommit till ett skede då en undersökning gällande vad deras kunder har för tankar och åsikter kan vara lämplig att genomföra. LÄS MER

  2. 7. Miljökassens betydelse och påverkan på Strömpilens image : En kvantitativ kundundersökning för handelsområdet Strömpilen

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE)

    Författare :Andreas Nilsson; Ledin Tommy; [2010]
    Nyckelord :miljökassen; kundlojalitet;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 8. Kund- och marknadsundersökning för ”Rent Hus” : en studie om behov, attityder, förväntningar, tjänstekvalitet samt köpprocess

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Evelina Svantesson; Marie Thelander; [2009]
    Nyckelord :Marknadsundersökning; kundundersökning; Rent hus; lokalvårdsföretag; hushållsnära tjänster;

    Sammanfattning : Människor utsätts idag för så mycket information och intryck att de tvingas vara selektiva i vad de uppmärksammar och påverkas av i det eviga mediebruset. Därför måste företags marknadsföring utmärka sig gentemot konkurrenterna. LÄS MER

  4. 9. Små fristående resebyråer : Kan de överleva?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Mari-Liis Randla; Inga Maciulyte; [2008]
    Nyckelord :Kommunikation; Interaktion; Involvering; Varumärke; Lojalitet; Konkurrensstrategi;

    Sammanfattning : I samband med globaliseringen och den tekniska utvecklingen ingick alltfler resebyråer i kedjeföretag, vilket satte små fristående resebyråer i en konkurrensutsatt situation. Denna uppsats syfte är att analysera och utvärdera förutsättningar för små fristående resebyråers marknadsföringsstrategier. LÄS MER

  5. 10. Varumärkesstrategier : Användningen av EMV för att skapa kundlojalitet i den svenska dagligvaruhandeln

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Janina Johansson; Annelie Koskiranta; [2007]
    Nyckelord :varumärkesstrategier; egna märkesvaror; EMV; kundlojalitet;

    Sammanfattning : The Swedish retail business has been characterized by a small number of ruling distributors. These distributors have been affected negatively by the internationalization which has made it possible for international distributors to establish their stores in the Swedish market. These international distributors are focused on low price stores. LÄS MER