Sökning: "kvantitativ kundundersökning"

Visar resultat 11 - 13 av 13 uppsatser innehållade orden kvantitativ kundundersökning.

  1. 11. Customers’ Perception of Quality in a B2B-setting : A Case Analysis of Kvaerner Pulping in Karlstad

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Senka Catak; Sara Eriksson; Anna Gustavsson; [2006]
    Nyckelord :Business-to-Business B2B ; Quality; Customer Satisfaction;

    Sammanfattning : This paper is based on an assignment from Kvaerner Pulping in Karlstad, a company that supplies complete factories, machines, and systems to the pulp industry worldwide. The assignment was to do a customer survey looking at customer satisfaction focusing on quality. Our main purpose with this paper is to study the concept of quality. LÄS MER

  2. 12. Miljö som konkurrensfördel vid val av transportleverantör : En kundundersökning av Posten AB:s kunder

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ghada Mohamedramez; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den här magisteruppsatsen handlar om grön logistik och miljömarknadsföring hos transportleverantörer. Bakgrunden till denna uppsats är en önskan/ett initiativ från Posten AB:s koncernfunktion för miljö och processkvalitet, att undersöka hur transportleverantörers konkurrenskraft påverkas av att bedriva ett seriöst miljöarbete. LÄS MER

  3. 13. Teknologibaserad Självservice - Ta gräddfilen i butiken?!

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Limor Zuback; Heidie Pålsson; Linda Frankovic; [2005]
    Nyckelord :tbss; självscanning; personlig service; servicekvalitet; teknologisk utveckling; dagligvaruhandel; kunder; Trade; Handel; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : I syfte att bli mer effektiva och bättre tillgodose kundernas behov växer diverse system och metoder fram. Detta är en genomgående trend inom både handel och serviceindustrin i allmänhet. LÄS MER