Sökning: "servicekvalitet"

Visar resultat 1 - 5 av 162 uppsatser innehållade ordet servicekvalitet.

  1. 1. Servicekvalitet inom den svenska fastighetsmäklarbranschen

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Kultur och samhälle

    Författare :Emil Hagström; Johan Petersson; [2019]
    Nyckelord :Servicekvalitet; service; mäklarbranschen; Sverige; mäklararvode; SERVQUAL;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att ta reda på vilken betydelse mäklararvodet har för den upplevda servicekvaliteten på den svenska fastighetsmäklarbranschen. Metoden som använts för att ta reda på detta var en fallstudie av två snarlika mäklarföretag i Stockholm. LÄS MER

  2. 2. Leveransservice från sågverk till bygghandel

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Jonas Sjölund; [2019]
    Nyckelord :bygghandel; leveransservice; logistik; service; sågverk;

    Sammanfattning : Sågverksindustrin är en produktionsorienterad industri där lönsamhet och konkurrenskraft traditionellt sett har skapats genom stordriftsfördelar. Att erbjuda en hög service vid försäljning och leverans av produkterna är ett sätt att skapa ökat kundvärde och därmed ökad konkurrenskraft för sågverk. LÄS MER

  3. 3. Prestationsmätning av servicekvalitet vid digitala möten : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi; Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Daniel Gustafsson; AnnaKarin Larsson; [2019]
    Nyckelord :prestationsmätning; servicekvalitet; servicekvalitetens dimensioner; digitala möten; kvalitetssäkring;

    Sammanfattning : Titel: Prestationsmätning av servicekvalitet vid digitala möten: En kvalitativ studie Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Daniel Gustafsson och AnnaKarin Larsson Handledare: Tomas Källquist och Pär Villhelmson Datum: Januari, 2019 Syfte: Syftet med denna studie är att öka förståelsen för hur prestationsmätning som styrinstrument kan användas för att kvalitetssäkra servicekvaliteten som tillhandahålls vid digitala möten. Metod: Studien utgår från den hermeneutiska forskningstraditionen och en världsbild utifrån det socialkonstruktivistiska synsättet med ett aktörsperspektiv. LÄS MER

  4. 4. Är ett knapptryck mer värt än ett handslag? : En fallstudie inom banksektorn med inriktning relationsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Hanna Persson; Emilia Andersson; [2019]
    Nyckelord :Customer relations; Service quality; Servicescape; Value; Loyalty; Kundrelationer; Servicekvalitet; Servicelandskap; Värde; Lojalitet;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor: Syftet är att undersöka tjänsteföretags insatser för att skapa servicekvalitet och goda kundrelationer, med hänsyn till de möjlighet som den digitala utvecklingen medför. 1. Vilka insatser står i centrum för det fysiska mötet respektive virtuella kontakterna? 2. LÄS MER

  5. 5. Be careful who you trust : En kvantitativ studie om integritetsrisk och dess bakomliggande faktorer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi; Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Feride Hoda; Benyamin Öksüz; [2019]
    Nyckelord :Online Banking; Digitalization; Integrity Risk; Trust; Service quality; Technology-acceptance; Bank; Digitalisering; Integritetsrisk; Förtroende; Servicekvalitet; Teknologiacceptans;

    Sammanfattning : Digitaliseringens framfart i banksektorn och dess påverkan på teknologin har medfört att allt fler bankärenden hanteras digitalt via internettjänster. Till följd av digitala banktjänster har en ny dörr öppnats för bedragare. LÄS MER