Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Gymnasielärares perspektiv på digitala lärospel i geografiundervisning : Klimatanpassningsspelet i undervisningssammanhang

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för tema

    Författare :Joakim Söderström; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Digitala multimodala lärospel i engelskundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Rebecka Gustafsson; Hanna Kling; [2022]
    Nyckelord :Digitala läromedel; multimodalitet; motivation; scaffolding;

    Sammanfattning : This research review investigates the effectiveness of digital multimodal learning games in teaching and how digital learning games affect students' language learning in English teaching. In society, it is becoming increasingly common to use digital means in teaching. LÄS MER

  3. 3. Digitala lärospel i geografiundervisningen : En litteraturstudie om digitala lärospels möjligheter och utmaningar i utbildning inom om risker, sårbarheter och klimatanpassning i samhället.

    L3-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för tema

    Författare :Joakim Söderström; [2022]
    Nyckelord :Digitala lärospel; Spelbaserat lärande; Geografi; ;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. ”Läs uppgiften, lös den i huvudet och sen skriver du svaret” : Upplevda problem med att använda digitala läromedel vid arbete med problemlösning i ämnet matematik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Sanna Norén; Rebecka Almgren; [2022]
    Nyckelord :Digitala verktyg; digitala läromedel; problemlösningsundervisning; elevers lärande; PIC-RAT;

    Sammanfattning : Vi lever idag i ett samhälle där digitala verktyg är en del av barn och ungdomars vardag. Teknikens utveckling har idag resulterat i ett flertal möjligheter för skolor att integrera digitala läromedel i matematikundervisningen för att på så sätt effektivisera elevernas lärande. LÄS MER

  5. 5. Lärospel om klockan : En studie om ett lärospels påverkan på elevers kunskapsnivå, samt en inblick i dess påverkan på intresse, motivation, engagemang och fokus

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Amanda Broman; Nathalie Tuovinen; [2021]
    Nyckelord :Lärospel; spelbaserad undervisning; klockan; matematikspel; lågstadiet;

    Sammanfattning : Det är idag svårare att undervisa och motivera elever på traditionella sätt (Simpson & Clem 2008). Däremot passar lärospel bättre dagens generations vanor och intressen (Fu & Yu 2006). Bakgrunden berör grundläggande information om lärospel, följt av områdena kunskap, intresse, motivation, engagemang och fokus. LÄS MER