Sökning: "lessons"

Visar resultat 21 - 25 av 2148 uppsatser innehållade ordet lessons.

  1. 21. "Om man inte vill att eleverna ska hålla på med sånt skit måste man förmedla riskerna med preparaten" : En kvalitativ studie om hur lärare i idrott och hälsa bedriver och planerar lektioner som berör droger och dopningspreparat

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Khalil Michael Abily; Gordon Selenius; [2024]
    Nyckelord :Pedagogik; idrott och hälsa; dopning; droger; pedagogiska triangeln; tillvägagångssätt;

    Sammanfattning : Syfte Studien syftar till att undersöka hur idrottslärare på gymnasiet planerar och genomför undervisning om droger och dopningspreparat. Frågeställningar  Vilka tillvägagångssätt använder idrottslärare när det gäller att belysa effekterna av droger och dopningspreparat?  Vilka förutsättningar, hinder och möjligheter ser idrottslärare med undervisning om droger och dopningspreparat? Hur upplever idrottslärare sin ämnesdidaktiska kompetens gällande droger och dopning?   Teori och metod Studien baseras på didaktisk teori i allmänhet och den didaktiska triangeln i synnerhet samt ett sociokulturellt perspektiv. LÄS MER

  2. 22. Menstruation… en unik upplevelse!? : En kvalitativ studie om kvinnliga elevers erfarenhet av menstruation kopplat till ämnet idrott och hälsa

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Filippa Elander; Hanna Jonsson; [2024]
    Nyckelord :Menstruation; delaktighet; idrott och hälsa;

    Sammanfattning : Aim: The purpose of this study is to examine the experiences of female high school students’menstruation in relation to the subject of physical education, as well as students' experiencesof teachers' responses to menstruation during lessons. The following research questions are:1. What are the students' views on menstruation?2. LÄS MER

  3. 23. A META-SYNTHESIS STUDY OF DATA VISUALIZATION IN CITIZEN SCIENCE

    Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Xing Liu; [2023-11-20]
    Nyckelord :Data Visualization; Visualization; Citizen Science; Learning; Higher Education; Datavisualisering; Visualisering; Medborgarforskning; Lärande; Högre utbildning;

    Sammanfattning : How can citizen science use data visualization technology? What are the current status and the boundaries? As part of the systematic meta-synthesis study, a feedback loop has been developed to show how current statutes on citizen science data visualization can be interpreted in a comprehensive manner. In a Citizen Science context, data visualization goes beyond technical efficiency, abstract data, and symbolic meaning, incorporating material traces, and social domains such as viewer perceptions, individual experience, and pre-knowledge into meaning-making interpretations of visualization. LÄS MER

  4. 24. Navigating Capital Structure during Times of Increasing Interest Rates: Insights from the Real Estate Industry in Sweden

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nils Norrhamn; Gustav Romert; [2023-08-25]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis aims to investigate, problematize, and discuss how listed Real Estate firms in Sweden alter their capital structure in times of increasing interest rates such as presently experienced, if they brought some valuable lessons from previous crises, and how they adapt their financing choices to today’s environment. The navigation these firms’ management needs to master in this aspect is directly affecting the firms’ costs. LÄS MER

  5. 25. Flying under the radar? Education for sustainable development in private pilot training

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Michael Stiebe; [2023-06-28]
    Nyckelord :Private Pilot Training; Sustainable Aviation; General Aviation; Transformative Learning; Education for Sustainable Development;

    Sammanfattning : Aim: Private pilot (PPL(A)) training has hardly received any scholarly attention from educational and sustainability science perspectives. Through an Education for Sustainable Development (ESD) perspective, the study aimed at 1) answering how sustainability and sustainable development (SD) are taught in pertinent PPL(A) theory learning material, theory lessons and practical training, 2) identifying gaps pertaining to sustainability and SD in those three components, and lastly 3) explore if and how certificated flight instructors, theory instructors and student pilots experience transformative learning during PPL(A) training, as well as what possibilities these stakeholders see in supporting transformative learning in PPL(A) training. LÄS MER