Sökning: "lindex kappahl"
Visar resultat 6 - 10 av 35 uppsatser innehållade orden lindex kappahl.
6. “Confidence for every body”? : En studie av kvinnors mottagande av två kroppspositiva reklamfilmer från KappAhl och Lindex
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : In light of the recent trend of body positive advertisements, the question arises if they are having the positive outcome intended. The purpose of this study is to investigate how women create meaning in relation to two recently launched body positive commercials from KappAhl and Lindex. LÄS MER
7. Draw me like one of your french girls : En uppsats om porträtteringen av kvinnor i svenska modeföretags reklamfilmer
M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för designSammanfattning : Den här uppsatsen syftar till att undersöka hur kvinnor porträtteras utifrån ett genusperspektiv i reklamfilmer från svenska modeföretag. Urvalet består av tre reklamfilmer med flest visningar på youtube från tre stora svenska modeföretag. I studien har vi genom vårt urval kommit fram till att undersöka Filippa K, Kappahl och Lindex. LÄS MER
8. Klädindustrins hållbara utveckling - en studie av den svenska klädindustrins hållbarhetsrapportering
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet är att undersöka på vilket sätt hållbarhetsrapporteringen har utvecklats av det förändrade lagkravet inom den svenska klädindustrin. Följaktligen undersöka på vilket sätt hållbarhetsrapporteringen kan förbättras och vilka brister som kvarstår. LÄS MER
9. DEFining sustainability, : a consumer versus company view in the Swedish apparel industry
Magister-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : There is not just one official definition of sustainability, but instead over three hundred. Previous studies together show tendencies towards a possible gap in the consumer versus company definitions of sustainability in apparel. A gap in how sustainability is defined. LÄS MER
10. Samvete till salu : En diskursanalys om ekologisk hållbarhet i modebranschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Syfte: Analysera hur budskap kring hållbar utveckling skapas i marknadsföringssyfte hos modekedjor. Problem: Vilka är verktygen/argumenten för att skapa diskurser kring hållbar utveckling? Hur arbetar modeföretag med kommunikation kring miljöfrågor i marknadsföringssyfte och för att stärka sitt varumärke? Teori och Metod: Uppsatsen tillämpar den kvalitativa metoden kritisk diskursanalys. LÄS MER