Sökning: "lindex kappahl"

Visar resultat 16 - 20 av 35 uppsatser innehållade orden lindex kappahl.

  1. 16. SINNESMARKNADSFÖRING : Känner du igen doften av ett starkt varumärke?

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Erika Strömberg; Tone Suslin; [2012]
    Nyckelord :Brans sense; sensory experiences; five senses; stimulation; emotional brand; Sinnesmarknadsföring; sinnesupplevelser; fem sinnen; stimuli; emotionellt varumärke;

    Sammanfattning : Kan man känna, smaka, lukta, höra ett starkt varumärke? Eller kan man bara se det? Vi ville veta och bestämde oss för att ta reda på det, och det är resultatet du nu har i din hand. Vi har genom intervjuer med tre stora butikskedjor och dess butikschefer försökt få en klarare bild om hur de arbetar med det relativt nya sättet att marknadsföra sig på, genom sinnesmarknadsföring. LÄS MER

  2. 17. Värdering av Varulager -En studie om vilka argument som ligger bakom handelsföretag inom konfektionsbranschens val av varulagervärderingsmetoder

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Jansson; Emilia Weghammar; [2011-06-10]
    Nyckelord :Varulager; konfektionsbranschen; varulagervärdering; försiktighet; handelsföretag;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Varulagret hos handelsföretag inom konfektionsbranschen är oftast en mycket omfattande och väsentlig post i deras omsättningstillgångar. Detta innebär att eventuella felvärderingar kan få en stor påverkan på resultatet. Därför är det viktigt att värdera varulagret med försiktighet. LÄS MER

  3. 18. Cool Boys and Sweet Girls- a study about gender roles and children's clothes

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Emma Sofia Franséhn; [2011]
    Nyckelord :children’s clothes; gender; stereotypes; unisex; marketing children;

    Sammanfattning : Purpose: The main purpose of this thesis is to identify and analyse what influence fashion companies in their design and communication of children clothes according to traditional gender roles. The purpose is also to identify if there is a conflict between political correctness and profitability in reference to gender and children’s clothes. LÄS MER

  4. 19. Hållbarhetsredovisning i textilindustrin- Vad har KappAhl, Lindex, MQ och H&M för motiv till att redovisa hållbarhet?

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :ISABELL HÅKANSSON; KARLA BRITO OLGUIN; [2011]
    Nyckelord :social accounting; textilindustrin; CSR; textile industry; CSR; sustainable development; hållbarhetsredovisning; hållbar utveckling;

    Sammanfattning : Medvetenheten om ett socialt och miljömässigt ansvar har på senare år ökat bland företagen. Det har blivit allt viktigare för företagen att visa omvärlden att man är ett engagerat företag som tar sitt samhällsansvar. LÄS MER

  5. 20. Assessment methods for corporateresponsibility on the fashion scene : a case study of Hennes & Mauritz, Lindex, Kappahl and MQ

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Anna Larsson; [2011]
    Nyckelord :corporate responsibility; assessment; social responsibility; environmental responsibility; CSR; apparel; garment;

    Sammanfattning : Assessing the outcome of corporate responsibility is often argued to be complicated due to long-term effects and qualitative aspects. Epstein (2008, p. LÄS MER