Sökning: "lindex kappahl"
Visar resultat 11 - 15 av 35 uppsatser innehållade orden lindex kappahl.
11. Finns det en prispremie på ekologiska bomullskläder?
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Idag är ekologiska produkter ett mycket omdebatterat ämne. En tydlig betalningvilja kan urskiljas på ekologiska matvaror men hur ser denna ut för ekologiska kläder? Värderas dessa också högre av konsumenterna? Syftet med uppsatsen är att undersöka om det finns en prispremie på ekologiskt producerade bomullskläder samt utreda eventuella bakomliggande orsaker till resultatet. LÄS MER
12. Effektivisering av inköpsprocessen i modeföretag via olika styrmetoder i interorganisatoriska relationer
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Inköpsfunktionen har under de senaste åren fått en allt mer strategisk betydelse för organisationer. De strategiska inköpsbesluten blir därför allt viktigare och siktar mot att skapa effektiviseringar och kostnadsfördelar i processen. LÄS MER
13. Affärsutvecklingsprojekt för XLNT
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Antalet kraftiga människor ökar i Sverige enligt Statistiska Centralbyrån. Behovet av kläder i större storlekar har därmed blivit mer utbrett. KappAhl har sedan 1997 haft en kollektion vid namn XLNT som vänder sig till detta marknadssegment. XLNT är idag ett relativt känt och inarbetat varumärke som har vuxit stadigt. LÄS MER
14. “Corporate Social Responsibility”- Ansvarstagande i praktiken : En studie om hur H&M, Lindex & KappAhl säger sig arbeta med socialt ansvar
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Background: The global responsibility for multinational companies is a current matter of subject. Now when the world increasingly is getting globalized, economic growth is created, which brings a bigger demand of responsibility on companies. LÄS MER
15. Galgar – något att hänga upp sig på. En studie av galgens roll i ett klädföretags värdekedja
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Klädbranschen har fått stor uppmärksamhet gällande hållbarhet och miljökostnader. Tidigare forskning har främst täckt frågor kring hållbara material och transporter samt arbetsförhållanden för dem som producerar kläderna, medan andra aktiviteter som ingår i ett klädföretagets värdekedja inte har fått så stor uppmärksamhet, trots att de också har en stor påverkan på miljö och kostnader. LÄS MER