Sökning: "location-based social media data"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden location-based social media data.

  1. 1. Jämförande analys av frågor för enskilda och flera geometrityper för hämtning av geospatiala data i MySQL och MongoDB : Bedömning av frågeprestanda för platsbaserad information i MySQL och MongoDB

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :William Larsson; [2023]
    Nyckelord :MongoDB; MySQL; geospatial data; single-geometry types; multiple-geometry types;

    Sammanfattning : The use of databases for managing spatial data is widespread due to the efficiency of traditional SQL databases like Azure SQL. However, the exponential growth of data from sources like social media has led to the popularity of NoSQL databases such as MongoDB that handle large volumes of data effectively. LÄS MER

  2. 2. Jag deltar, alltså finns jag - En komparativ studie mellan generationerna Y och Z:s attityder till övervakning

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Fredrika De Geer; Hanna Fagerlund; [2020]
    Nyckelord :Generation Y; Generation Z; sociala medier; övervakning; platstjänster; deltagande; kommersiella företag;

    Sammanfattning : Denna studie har ämnat att undersöka generationerna Y:s, födda 1985–1994, och Z:s, födda 1995– 2005, medievanor med fokus på deras attityder gentemot de övervakningsverktyg som existerar på sociala medier idag. För att studera generationernas attityder gentemot övervakningsverktyg har tre teman konkretiserats: deltagande på sociala medier, övervakning från kommersiella företag, samt övervakning i form av platstjänster. LÄS MER

  3. 3. Attitudes toward location-based advertising on Social Media platforms

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Linnea Czarnecki; Josefie Nyberg; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Title: Attitudes toward location-based advertising on Social Media platforms Authors: Josefie Nyberg and Linnea Czarnecki Supervisor: Thomas Helgesson Level: Bachelor thesis, 15 hp (credits) Keywords: location-based advertising, Social Media, LBA, advertising acceptance Purpose: The purpose of this study is to determine potential differences in attitudes toward location-based advertising (LBA) between different Social Media platforms. The study also aims to examine if additional factors could be affecting the LBA acceptance on Social Media. LÄS MER

  4. 4. Zipf's Law for Natural Cities Extracted from Location-Based Social Media Data

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för Industriell utveckling, IT och Samhällsbyggnad

    Författare :Sirui Wu; [2015]
    Nyckelord :big data; location-based social media data; Zipf s law; power law; natural cities; ht-index;

    Sammanfattning : Zipf’s law is one of the empirical statistical regularities found within many natural systems, ranging from protein sequences of immune receptors in cells to the intensity of solar flares from the sun. Verifying the universality of Zipf’s law can provide many opportunities for us to further seek the commonalities of phenomena that possess the power law behavior. LÄS MER

  5. 5. Future Communication Channels in China - A Case Study at Sandvik Mining and Construction in China

    M1-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Jakob Johansson; [2011]
    Nyckelord :Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Purpose: The Chinese mining industry is the third biggest in the world in terms of scale and magnitude. Due to the growing importance of the Chinese market, Sandvik Mining and Construction is investing heavily in China. As a result, there is a need for a new marketing plan for China. LÄS MER