Sökning: "long-term relationships"

Visar resultat 41 - 45 av 586 uppsatser innehållade orden long-term relationships.

  1. 41. Artificiell Intelligens i AEC-industrin : Hur kan det implementeras för att bidra till ett effektivt och produktivt byggprojekt?

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Tekniska Högskolan

    Författare :Karin Artling; Mustafa Yousefi; [2023]
    Nyckelord :Artificiell intelligens; Digitalisering AEC-industri; AI byggbranschen; Nyckelfaktorer AI; Implementering AI; Datadrivet byggprojekt;

    Sammanfattning : For a long-term period, the construction industry has been challenged by low growth rate performance, with strong relationships between reduced productivity, inefficient processes, and low level of digitalization. The industry is an important part of the development of society and generates considerable economic values that motivate change, by utilizing the forces of digitalization to a greater extent. LÄS MER

  2. 42. Attractiveness and Personality: Long- and Short-Term Relationships

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Marta Jabczynska; [2023]
    Nyckelord :Short-term relationship; Long-term relationship; Physical attraction; Big-Five personality model; Kortvarig relation; Långvarig relation; Fysisk attraktion; Big-Five personlighetsmodell;

    Sammanfattning : When looking for a future partner, both attractiveness and personality play a part. The purpose of this study was to expand previous findings and investigate the difference between face and body choice and the ratings of body parts importance depending on if a person is considering a long- or short-term relationship. LÄS MER

  3. 43. Konsten att skapa engagemang och förtroende i konsultföretags kundrelationer : En kvalitativ studie om konsultföretag

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Oscar Eksberg; Hannes Freij; [2023]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; KMV-modellen; Engagemang; Förtroende; Konsultföretag;

    Sammanfattning : Forskningsfrågor:- Hur skapar konsultföretag förtroende i kundrelationer?- Hur skapar konsultföretag engagemang i kundrelationer? Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur konsultföretag kan skapa och bevara relationer till deras kunder. Utifrån en teoretisk referensram vill vi identifiera hur konsultföretag arbetar med att skapa förtroende och engagemang till deras kunder och vad som leder till en långsiktig kundrelation. LÄS MER

  4. 44. Navigating the Land of Opportunity : How US Host Country Conditions and Firm Internal Factors Shape Internationalization Strategies of Swedish Firms

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carl Hedberg; Christian Villasana; [2023]
    Nyckelord :Entry Modes; Internationalization; Internal Factors; Host Country Conditions; Entry Mode Strategy; Dissemination Risk; Control; Resource Commitment; Culture; Market Attractiveness; Legal Environment; Uncertainty;

    Sammanfattning : Multinational corporations (MNCs) encounter intricate challenges as they expand their global presence, which demands strategic decision-making. The selection of an entry mode significantly impacts various aspects of a firm's operations, stakeholder relationships and long-term performance. LÄS MER

  5. 45. Äta som en häst, en osmaklig kostnad i vår samtid : en fallstudie om hur ridskolor hanterar kostnadsökningar

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Elsa Mandal Hreggvidsdóttir; Jerry Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Beslutsfattande; strategi; kostnadsökning; strategisk ledning; ridskolor; Decision making; strategy; cost increase; strategic management; riding schools;

    Sammanfattning : Det är ett ansträngt ekonomiskt läge i Sverige, både för hushåll och näringsverksamheter som drabbats av höjda kostnader till följd av inflation, energikris och kriget i Europa. Lantbrukarna är några av dem som drabbats hårt då priset på insatsvaror inom jordbruket ökat kraftigt (Jordbruksverket 2022). LÄS MER