Sökning: "long-term relationships"

Visar resultat 36 - 40 av 586 uppsatser innehållade orden long-term relationships.

  1. 36. Konsten att bygga och stärka varumärken inom klädbranschen : Skapandet av ett hållbart och medvetet mode

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Daniella Boija; Axel Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Brand; branding; brand equity; brand identity; consumer; differentiation; purpose-driven marketing; Differentiering; konsument; varumärke; varumärkesbyggande; varumärkesidentitet; varumärkeskapital; syftesdriven marknadsföring;

    Sammanfattning : Studien ämnar undersöka hur fyra klädföretag bygger och stärker sina varumärken för att differentiera sig på en konkurrensutsatt marknad. Klädföretag valdes specifikt då branschen är unik med utmaningar och trender som kan påverka varumärkesbyggandet. LÄS MER

  2. 37. Co-branding som strategi för småföretag och i relationen till deras kunder : En kvalitativ studie om varumärkessamarbeten

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Gabriela Valenzuela Rivera; Nour El Khadam; [2023]
    Nyckelord :co-branding; small businesses; qualitative study; brand equity; consumer behavior; brand building; brand associations; relationship marketing;

    Sammanfattning : The aim of this study is to understand how co-branding can be strategically implemented and its relevance in small business customer relationships. The study serves as a guide for small businesses striving to strengthen their brand and improve their customer relationships through strategic utilization of co-branding. LÄS MER

  3. 38. Hur påverkar emotionella faktorer konsumenters relationsskapande? : En kvantitativ studie om sportvarumärken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nils Ljungdahl; Filip Djuric; Max Claesson; [2023]
    Nyckelord :Brand Loyalty; Brand Love; Emotional attachment; Functionality; Self-concept connection; Long term relationship; Varumärkeslojalitet; Varumärkeskärlek; Emotionell anknytning; Funktionalitet; Självuppfattning; Långvarig relation;

    Sammanfattning : Syfte: Att skapa lojala kunder i dagens samhälle har blivit allt mer komplext till följd av e-handelns framfart. Relationen mellan konsument och varumärke var förr fokuserad vid pris och kvalitet. På senare tid visar studier att området kring långvariga relationer är komplexare än så. LÄS MER

  4. 39. Trust and Knowledge Sharing in Hybrid Project Teams

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Projekt, innovationer och entreprenörskap

    Författare :Jennifer Larsson; Sara Revland; [2023]
    Nyckelord :Hybrid teams; knowledge sharing; trust; cognition-based trust; affect-based trust; benevolence; competence; openness; integrity;

    Sammanfattning : The COVID-19 pandemic resulted in a rapid and significant change in the work settings of many organizations. Today, many businesses have adopted a hybrid way of working as opposed to returning to the traditional way. Due to this topic being relatively new, there is little research done within the area. LÄS MER

  5. 40. Landsbygdsföretagen och den gröna omställningen : en studie om företagsutveckling på landsbygden

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Erik Haggarsson Lewis; Manne Rosén; [2023]
    Nyckelord :Entreprenörskap; landsbygdsentreprenörskap; kontext; inbäddning; landsbygdsutveckling; företagsutveckling; Entrepreneurship; rural entrepreneurship; context; embeddedness; rural development; corporate development;

    Sammanfattning : I Piteå står företagare inför stora förändringar. I samband med de omfattande investeringar som görs inom ramen av den gröna omställningen förändras de kontextuella faktorer som är avgörande för ruralt entreprenörskap, med andra ord företag som härstammar från platsen och anammar platsens unika resurser och som inte kan flyttas någon annanstans. LÄS MER