Sökning: "ludonarratology"
Hittade 3 uppsatser innehållade ordet ludonarratology.
1. Spelarkaraktärsdöden och dess påverkan inom ludonarratologi : Hur spelmekaniken och spelnarrativet påverkar spelarkaraktärsdöden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Spelarkaraktärsdöd har många olika karaktäriseringar inom spelmekanik och spelnarrativ som påverkar olika element av spelupplevelsen. På spelmekanikens sida av det hela hanterar straff och misslyckande stora delar kring hur spelarkaraktärsdöd blir presenterat. LÄS MER
2. The Psycho Mantis Effect : Redefining Immersion in Conjunction with the Fourth Wall
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesignSammanfattning : This thesis broadens the discussion surrounding the fourth wall and immersion in games; the hypothesis being that there are more ways to manipulate the fourth wall other than breaking it, and that manipulation of the fourth wall does not necessarily break immersion. Four types of fourth wall manipulation have been labeled in this body of work: breaking, expansion, contraction, and grazing. LÄS MER
3. “Reading” Japanese Role-playing Games : On the Example of Atelier Shallie DX (2020)
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Avdelningen för japanskaSammanfattning : The Japanese role-playing games attract players worldwide. Though, this is not necessarily due to a fascination with Japanese culture. While considering recent research on video games in Japanese Studies, especially the monograph by Rachael Hutchinson, this thesis puts an emphasis on Game Studies, as represented by Espen Aarseth. LÄS MER