Sökning: "målstruktur"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet målstruktur.
1. Mål och verksamhetsstyrning inom ett konsumentkooperativt företag : En studie om målstruktur och dess användning inom Coop Syd samt hantering av medlemmarnas dubbla roller.
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Bakgrund: Ett kooperativ är inte en företagsform vars syfte är likt de vanligast förekommande företagsformerna. Poängen med att starta ett kooperativ är däremot att sammansluta en grupp människor eller företag vars intressen i något hänseende går att förena. LÄS MER
2. Samverkan vid utskrivningsprocessen : Mål och målstrukturer enligt värdefokuserat tänkande
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Besluts-, risk- och policyanalysSammanfattning : Samverkan mellan olika vårdaktörer, verksamheter och nivåer finns mer eller mindre i alla delar inom hälso- och sjukvården. Brister i denna samverkan kan innebära en risk för att avvikelser sker. Lagen om samverkan vid utskrivning från sluten hälso- och sjukvård trädde i kraft 1 januari 2018. LÄS MER
3. Målstruktur för en skatteadministration : Ett stöd för att fatta beslut och att realisera viktiga värden
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för datavetenskap och samhällsbyggnadSammanfattning : Syftet med detta arbete har varit att konstruera en målstruktur för en skatteadministration som ett stöd för att kunna fatta rationella beslut om åtgärder och att realisera viktiga värden. Utgångspunkten för att konstruera målstrukturen har varit Ralph L. LÄS MER
4. Värdefokuserat tänkande som grund till förändringsteori för kommunal samverkan
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Besluts-, risk- och policyanalysSammanfattning : Vid ledning av samverkan mellan kommuner är det centralt att vara överens om målsättningarna för samarbetet och att ha en gemensam förståelse för hur målen skall uppnås. Detta är av vikt inte minst för att man skall kunna fatta rationella gemensamma beslut. LÄS MER
5. Ett lärandeorienterat varför - Hur lågstadielärares matematikundervisning kan rikta elevmotivationen mot lärandet, med utgångspunkt i målorienteringsteorin
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktikSammanfattning : Motivation är en förutsättning för optimalt lärande och är därmed en viktig faktor i skolkontexten. För att undersöka olika förutsättningar lågstadielärare skapar gällande att rikta elevernas motivation mot lärandet i ämnet matematik användes målorienteringsteorin som utgångspunkt. LÄS MER