Sökning: "marknadsföringens grund"
Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade orden marknadsföringens grund.
11. NärNaturen Västsverige AB : Nulägesanalys och Handlingsplan
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen IngenjörshögskolanSammanfattning : Marknadsplanen för NärNaturen Västsverige AB kommer att innehålla en analys av nuvarande situation inom företaget. En intern och extern analys kommer att visa och ta upp många olika faktorer som kan antingen ge möjligheter eller utgöra möjliga hot mot verksamheten. LÄS MER
12. Hur påverkar marknadsföring konsumentens butiksval?
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Att väcka intresse och få konsumenterna att konsumera är idag en del i många företag. Där av har marknadsföringen blivit en viktig del i många företag för att påverka konsumenterna. Ett bra pris eller en bra produkt räcker inte idag för att locka och påverka sin målgrupp. LÄS MER
13. Mode(iga) företag - Interaktiv marknadsföring på webben 2.0
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Dagens interaktiva medieålder har medfört att marknadsföringens regelbok skrivits om. Några modeföretag utnyttjar den interaktivitet som Internet möjliggör och som konsumenterna eftersöker då de får en allt tydligare roll i värdeskapande processer. LÄS MER
14. På återseende om 20 år? : En studie av HusmanHagbergs relationsmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Svensk titel: På återseende om 20 år?Hur hålls relationen mellan kund och företag vid liv på en sällanköpsmarknad?- en studie av HusmanHagbergs relationsmarknadsföringEngelsk titel: Will we meet again in 20 years?How does the relationship between a customer and company survive on a “rarely buying market”? – a study of the relationship marketing of HusmanHagberg Författare: Emma Anderberg och Maria ÖhmanFärdigställd: 2007Handledare: Nazeem Seyed-MohamedAbstract:During recent years a focus on the development of good and long-term relationships with the customers has replaced the single transactions that which have been the goal when using traditional marketing methods. To succeed on a tough and competitive market it is important for companies to develop good and long-term relationship with their customers. LÄS MER
15. Marknadsföringens betydelse för diskrepansen mellan företags profil och image : En fallstudie av Filippa K
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats ämnar undersöka om ett företag som använder sig av sparsmakad marknadsföring ändå når ut med sitt budskap till sina kunder. Det företag vi valt att göra en fallstudie på är Filippa K, ett väletablerat klädföretag som inte använder reklam i någon större utsträckning, dels på grund av rädsla att varumärket ska överexponeras och förlora sitt grundläggande koncept och dels för att man från företagets sida anser sig ha tillräckligt god kännedom på den svenska marknaden. LÄS MER