Sökning: "marknadsföringens grund"
Visar resultat 6 - 10 av 16 uppsatser innehållade orden marknadsföringens grund.
6. Vegan eller växtbaserad : produktkommunikationens betydelse för konsumenter
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Konsumtion av animaliska livsmedel är ett område som får allt mer fokus och utrymme i media och samhällsdebatt på grund av dess negativa miljöpåverkan. Med utgångspunkt i marknadsföringens potential att påverka konsumenters dagliga livsmedelsval är uppsatsens syfte att utforska attityder och associationer kring begrepp som vanligen används inom produktkommunikation för växtbaserade produkter. LÄS MER
7. Vem är miljövänlig? : En kvalitativ intervjustudie om miljömässiga normer, attityder och beteenden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Globala studierSammanfattning : Miljömässiga utmaningar kopplat till mänsklig påverkan har hamnat i fokus globalt de senaste decennierna. En märkbar temperaturförändring i miljön jämfört med den förindustriella revolutionen ska enligt forskningen vara ett resultat av bland annat ökade CO2 utsläpp i atmosfären ifrån mänsklig aktivitet. LÄS MER
8. An Evaluation of the Marketing Process in B2B and B2C Startups
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Marketing is a key function for all organizations and is seen as essential in order to achieve success when launching a new business. Following from the overwhelming amount of accessible data for companies, there exist an urge to understand what activities to include in the marketing process and how to manage them. LÄS MER
9. Relationsarbete för småföretag : En undersökning i relationsarbete för småföretag inom sällanköpshandeln
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Hur företag arbetar för att särskilja sin verksamhet från sina konkurrenter är ett högst relevant ämne, då dagens handel är extremt konkurrensutsatt från både fysiska butiker samt den ökade e-handeln. Den traditionella marknadsföringen som mestadels syftade mot att locka nya kunder, har till viss del bytts ut mot en mer relationsinriktad marknadsföring som ämnar att behålla och värna om sina befintliga kunder. LÄS MER
10. Marknadsföringens roll i gymnasieskolan : Sett från två perspektiv; elever och ledning
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka marknadsföringens roll i gymnasieskolor och hur den sedan uppfattas av skolmarknadens aktörer, samt att undersöka vilka marknadsföringstekniker som används idag. Denna uppsats har huvudsakligen undersökt fyra stycken olika gymnasieskolor belägna i Halmstad. LÄS MER