Sökning: "media och marknadsföringens påverkan"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden media och marknadsföringens påverkan.
1. Marknadsföringens utveckling på sociala medier : En studie baserat på både en kvalitativ samt en kvantitativ undersökning om utvecklingen marknadsföring har haft på sociala medier och vilken påverkan covid-19 pandemin haft
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : This study examines how digital marketing with a focus on social media has been affected in recent years and mainly after the covid-19 pandemic and how it in turn is also affected by e-commerce. Applied theories that are relevant to the purpose of the investigation have been used such as word of mouth, the advertising value model and inbound marketing. LÄS MER
2. Vem är miljövänlig? : En kvalitativ intervjustudie om miljömässiga normer, attityder och beteenden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Globala studierSammanfattning : Miljömässiga utmaningar kopplat till mänsklig påverkan har hamnat i fokus globalt de senaste decennierna. En märkbar temperaturförändring i miljön jämfört med den förindustriella revolutionen ska enligt forskningen vara ett resultat av bland annat ökade CO2 utsläpp i atmosfären ifrån mänsklig aktivitet. LÄS MER
3. YouTube bakom kulisserna : En studie i hur YouTube och influencer marketing används av företag i marknadsföringssyfte
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Sociala medier blir en allt större del av våra liv, något som lett till att en ny marknad där plattformarna blir allt mer kommersialiserade. Det har gett upphov till nya marknadsföringsmetoder och i och med det har också nya aktörsgrupper vuxit fram. LÄS MER
4. Marknadsföringen av svenskt griskött : en analys av budskap
L3-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Den svenska grisnäringens lönsamhet har varit bristfällig länge. Utgångspunkten i denna uppsats är att marknadsföringen av svenskt griskött påverkar lönsamheten genom konsumentens uppfattning som bildas från bland annat marknadsföringen och media. LÄS MER