Sökning: "measuring emotion"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden measuring emotion.

  1. 1. Att tro på sig själv som förälder : En studie om föräldraförmågans dimensioner i förhållande till den självupplevda föräldrabarnrelationen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Psykologi

    Författare :Monika Gavene; Marina Turial; [2024]
    Nyckelord :Parental self-efficacy; Parent-child relationship; TOPSE; Parental self-efficacy; föräldraförmåga; föräldrabarnrelation; TOPSE;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka föräldraförmågans (parental self-efficacy) dimensioner i förhållande till den självupplevda föräldrabarnrelationen. Undersökningen genomfördes som en tvärsnittsstudie av kvantitativ design med 151 deltagare. Deltagarna rekryterades på sociala medier och besvarade en digital enkät. LÄS MER

  2. 2. Examining the role of soundscapes for player experience : A Case Study of Darkwood

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Sam Aziminejad; Alexander Agfemalm; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study is about audio design in horror games, by looking at the horror game Darkwood. Its goal is to answer the questions on how the soundscape of Darkwood affects player experience, what sounds Darkwood utilizes, and what emotional registers it evokes. LÄS MER

  3. 3. BIOPHILIC VALUES AS PATHWAYS TO NATURE CONNECTEDNESS IN UPPER SECONDARY STUDENTS AN ACTION RESEARCH STUDY

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Karin Kers; [2022-06-29]
    Nyckelord :nature connectedness; biophilic values; education for sustainable development; ESD; action research;

    Sammanfattning : Aim: The purpose of the study was to investigate the effectiveness of activating the five biophilic values of emotion, contact, meaning, beauty, and compassion to increase upper secondary students’ nature connectedness and thereby their pro-environmental attitudes and behaviours. Theory: The study was mainly based on the theory of the five biophilic values as pathways to nature connectedness; while also drawing on experiential learning theory, and the EYE for Sustainability Learning Tool. LÄS MER

  4. 4. Ungdomars strategier för känsloreglering: psykometriska egenskaper hos instrumentet Adolescents' Emotion Regulation Strategies Questionnaire, version 2 (AERSQ:2)

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Malena Mertin; Paula Tikkanen; [2022]
    Nyckelord :känsloreglering; strategier för känsloreglering; högstadiet; Adolescents’ Emotion Regulation Strategies Questionnaire AERSQ ; Social Sciences;

    Sammanfattning : Det behövs validerade skattningsskalor för att mäta strategier för känsloreglering hos ungdomar, som är särskilt framtagna för ungdomar. Denna kvantitativa tvärsnittsstudie ämnade undersöka de psykometriska egenskaperna hos instrumentet Adolescents’ Emotion Regulation Strategies Questionnaire, version 2 (AERSQ:2). LÄS MER

  5. 5. Parameterizing Emotions For Procedurally Content Generated Game Levels : A Case Study of the Game To the Skies!

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Oliver Svärd; Ludvig Köhn; Aulden Carter; [2022]
    Nyckelord :Circumplex Model of Affect; Color Psychology; Level Design; Measuring Emotions; Procedural Content Generation;

    Sammanfattning : Procedural Content Generation (PCG) in games often suffers from a lack of emotional connection with the player as well as a perceived sameness. This thesis aims to design and test a tool for PCG game levels for the game To the Skies! which incorporates an emotional intention based upon the color-emotion theory proposed by Fugate and Franco, 2019. LÄS MER