Sökning: "mobil annonsering"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden mobil annonsering.

  1. 1. Designriktlinjer för platsbaserade pushtjänster för direktmarknadsföring till smartphones : En explorativ studie med smartphoneanvändare

    Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Johan Sebelius; Jakob Edgren; [2013]
    Nyckelord :location-based push services; smartphone; mobile advertising; design guidelines; direct marketing; platsbaserade pushtjänster; smartphone; mobil annonsering; designriktlinjer; direktmarknadsföring;

    Sammanfattning : Idag lever vi i ett samhälle där smartphones blivit allmänt förekommande. Som en följd av ökade nätverkshastigheter har möjligheterna att enkelt få tillgång till information aldrig varit bättre. LÄS MER

  2. 2. Swisha varandra : Förtroendet för kommunikationskanaler och dess påverkan på användandet av Swish

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fanny Hederstedt Lövenheim; Jonathan Grapne; [2013]
    Nyckelord :Word of mouth; Förtroende; Kommunikationskanal; Mobil betaltjänst;

    Sammanfattning : Utvecklingen av teknologin har lett till att mobiltelefoner har fått ett utökat användningsområde, och ett av dessa är mobila betaltjänster. En av de mobila betaltjänsterna på marknaden är Swish, som skapad genom ett samarbete mellan de svenska storbankerna. LÄS MER

  3. 3. Annonsering i övergången från tryckt till digitalt magasin : En komparativ innehållsanalys av annonsering i magasins tryckta och digitala upplaga

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Michael Strandberg; [2011]
    Nyckelord :Advertising; affiliate advertising; digital magazines; Affiliate annonsering; annonsering; digitala magasin;

    Sammanfattning : Avsikten med denna fallstudie är att jämföra annonsering i några svenska magasins tryckta och digitala upplaga. Fokus ligger på hur annonseringen förändrats i övergången från tryckt till digital produkt. Skillnader i mängden annonser, dess layout samt avsändare och budskap har undersökts. LÄS MER

  4. 4. Direktmarknadsföringens alternativ : en fallstudie för Logosol AB

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Markus Forsbäck; [2004]
    Nyckelord :direktmarknadsföring;

    Sammanfattning : Logosol is a company that produce small-scale wood processing products. To be able to expand the business Logosol have decided to increase exports, their target markets are the US, Russia, Germany and Norway. The expansion has mainly been through subsidiaries situated on the abroad markets. LÄS MER