Avancerad sökning

Hittade 1 uppsats som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Med kundens värde i fokus : Hur kundupplevda värden kan användas i marknadsföring av produkter som befinner sig i gränslandet mellan varor och tjänster

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Emma Ekström; Emma Sjöberg; [2010]
    Nyckelord :Marknadsföring; gränslandet mellan varor och tjänster; immateriell; relationsmarknadsföring; tjänstemarknadsföring; business-to-business; kundvärde; nätverk; marknadsföringsstrategi; marknadsföringsteori; mobila företagstjänster; webbteknik; word-of-mouth.;

    Sammanfattning : Branscherna mobila företagstjänster och webbteknik har svårt att utnyttja det kundupplevda värdet i sin marknadsföring, då de tillhandahåller produkter som befinner sig i gränslandet mellan varor och tjänster. I dagsläget finns det inga marknadsföringsteorier som behandlar dessa produkter. LÄS MER