Sökning: "new product forecasting"

Visar resultat 11 - 15 av 21 uppsatser innehållade orden new product forecasting.

  1. 11. An evaluation of using GPM satellite products to forecast flash floods in mountainous catchments

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Avdelningen för Teknisk vattenresurslära

    Författare :Yihan Chen; [2017]
    Nyckelord :GPM; Han River; Flood; IMERG; Mountain; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : NASA's GPM satellite rainfall products IMERG early run and IMERG late run were evaluated for their applicability in flash flood forecasting. The selected catchment was the upper Han River basin, a mountainous catchment with low precipitation in winter and heavy precipitation during summers located in central China. LÄS MER

  2. 12. BUSINESS CASE DEVELOPMENT : CATEGORIZATION  AND  CHALLENGES

    Master-uppsats, KTH/Nationalekonomi

    Författare :LENA DICKHUT; [2016]
    Nyckelord :business case; price forecasting; demand forecasting; quantity forecasting; new product launch;

    Sammanfattning : Every new product launching industrial company faces the difficulties of forecasting future success or failure of a new product before launch. Before launch it is common to develop a business case in order to estimate future quantities and set prices. LÄS MER

  3. 13. Sales forecasting management

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :ZYGIMANTAS SESKAUSKIS; ROKAS NARKEVICIUS; [2016]
    Nyckelord :Sales forecasting; accuracy measurement; new product forecasting; time series; qualitative approach;

    Sammanfattning : The purpose of this research is to investigate current company business process from sales forecasting perspective and provide potential improvements of how to deal with unstable market demand and increase overall precision of forecasting. The problem which company face is an unstable market demand and not enough precision in sales forecasting process. LÄS MER

  4. 14. New Product Forecasting with Structured Analogy Method in the Fashion Industry : Case Studies with the Fashion Footwear Products

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Tugce Torlakcik; [2015]
    Nyckelord :The Fashion Industry; New Product Forecasting; Structured analogy method; Forecasting; Footwear;

    Sammanfattning : Fashion and the contemporary environment as a whole, is a complex environment that requires retailers and wholesalers to adapt to the changes that constantly occurring. This adaptation is in a bid to ensure that more profits than loses are realized by the company. LÄS MER

  5. 15. ISAT : Interactive Scenario Analysis Tool for financial forecasting

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Erica Ljungström; [2014]
    Nyckelord :Human-computer-interaction; VBA; Java; Financial Forecast.; Människa-datorinteraktion; VBA; Java; Finansiell prognos.;

    Sammanfattning : Målet för denna studie har varit att skapa en första version för ett verktyg i vilket analytiker inom finans kan skapa sina långsiktiga scenarion och väga olika rikser samt möjligheter mot varandra.Idén till ett sådant verktyg har funnits inom företaget i flera år, men de tidigare idéerna har varit för specifika för att kunna användas. LÄS MER