Sökning: "observation butik"

Visar resultat 26 - 30 av 40 uppsatser innehållade orden observation butik.

  1. 26. Exponering i butiken - Hur kan butiker i klädesbranschen använda ytor, designfaktorer och exponeringstekniker för att uppmärksamma kunderna på deras sortiment?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Lise Andersson; [2012]
    Nyckelord :exponering; klädbutik; ytor; designfaktorer; exponeringstekniker;

    Sammanfattning : För att stå ut på marknaden och från sina konkurrenter är det viktigt att veta hur det går att arbeta med att presentera och uppmärksamma kunden på sitt sortiment. Vid exponering av sina varor är det bra att tänka på hur butiken på ett effektivt sätt kan arbeta med sortimentet och ytorna i butiken, designfaktorer samt olika exponeringstekniker. LÄS MER

  2. 27. SINNESMARKNADSFÖRING : Känner du igen doften av ett starkt varumärke?

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Erika Strömberg; Tone Suslin; [2012]
    Nyckelord :Brans sense; sensory experiences; five senses; stimulation; emotional brand; Sinnesmarknadsföring; sinnesupplevelser; fem sinnen; stimuli; emotionellt varumärke;

    Sammanfattning : Kan man känna, smaka, lukta, höra ett starkt varumärke? Eller kan man bara se det? Vi ville veta och bestämde oss för att ta reda på det, och det är resultatet du nu har i din hand. Vi har genom intervjuer med tre stora butikskedjor och dess butikschefer försökt få en klarare bild om hur de arbetar med det relativt nya sättet att marknadsföra sig på, genom sinnesmarknadsföring. LÄS MER

  3. 28. Butikskommunikationens viktiga roll

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Stina Paavola; Fanny Wimby; [2012]
    Nyckelord :butikskommunikation; exponering; konsument; relation; in-store communication; merchandising; consumer; relationship;

    Sammanfattning : Studien är främst till för att bringa klarhet i hur en butik bör arbeta med visuell marknadsföring för att nå konsumenten och skapa en positiv reaktion hos denne. Vi har dessutom undersökt vikten av relationen till kunden, och hur företaget arbetar med det genom relationsmarknadsföring. LÄS MER

  4. 29. Vad påverkar ett köp? Ett arbete om den interna kommunikationens påverkan i butik

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :EVELINA HÖGLUND; FANNY THALIN JOHANSSON; [2011]
    Nyckelord :koncept; exponering; butikskommunikation;

    Sammanfattning : Idag tar kunden de flesta beslut angående ett köp i butiken. Därför ska butikens interna kommunikation vara ett hjälpmedel för kunden att hitta vad den söker. Kommunikationen ska vara en mekanisk säljare, som komplement till personalen. LÄS MER

  5. 30. Exponering : Hur kan exponering i butik göra kunder uppmärksamma på sortimentet?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Therese Ekman; Natalie Karlsson; [2011]
    Nyckelord :butikskommunikation; exponering;

    Sammanfattning : Det är till fördel för butiker att känna till de bästa sätten för att locka in konsumenter till just deras butik. Idag är det en hård konkurrens mellan detaljister och därför är det viktigt att sticka ut och synas på bästa sätt genom sin exponering. LÄS MER