Sökning: "observation butik"

Visar resultat 11 - 15 av 40 uppsatser innehållade orden observation butik.

  1. 11. Samspelet mellan visuell butikskommunikation och butikskampanjer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Armita Derakhshani; Madeleine Bulun; [2016]
    Nyckelord :Visuell butikskommunikation; butikskampanjer; butiksmiljö; konsumenter;

    Sammanfattning : Det råder idag ytterst hög konkurrens bland klädföretag då man inte bara konkurrerar lokalt utan även globalt. För att urskilja sig från andra företag med liknande utbud används visuell butikskommunikation och butikskampanjer för att försöka fånga konsumenters uppmärksamhet. Målet är att det ska resultera i köp. LÄS MER

  2. 12. Bring it back : En studie om modeföretags kommunikation gällande insamlingoch återvinning av textilier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Hanna Hallberg; Frida Enegren; [2016]
    Nyckelord :kommunikation; återvinning; klädinsamling;

    Sammanfattning : Det konsumeras allt mer textilier idag och en stor del av detta slängs i hushållssoporna. En liten del av textilierna lämnas i olika insamlingsboxar för välgörenhetsorganisationer. Förutom dessa insamlingsställen för hela textilier finns det inga självklara insamlingsboxar för trasiga och icke användbara textilier. LÄS MER

  3. 13. Fast fashion kontra hållbar konsumtion : En studie om konsumenters attityder kring ekologiska produkter i fast fashion företag

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Seatbyoel Wallin; Elvira Rusid; [2015]
    Nyckelord :Fast fashion; attitudes; organic clothes; visual merchandising; hangtag; Fast fashion; attityder; ekologiska kläder; butikskommunikation; hangtag;

    Sammanfattning : Klädindustrin har förändrats betydligt de senaste 30 åren. Detta har lett till nya affärsmodeller som bygger på trendigt, billigt och snabbt mode. Dessa affärskoncept benämns fast fashion och i Sverige finns kedjeföretagen H & M, Lindex och Gina Tricot för att nämna några. LÄS MER

  4. 14. Multikanalsintegration - En undersökning av den fysiska butikens samverkan med näthandeln

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maida Bejtula; Pernilla Johansson; [2015]
    Nyckelord :Multikanal; integration; detaljhandel; fysiska butik; webbshop; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Multikanalsintegration - En undersökning av den fysiska butikens samverkan med näthandeln. Seminariedatum: 26 maj, 2015. Ämne/kurs: FEKN90 - Examensarbete på Civilekonomprogrammet, 30 HP. Författare: Maida Bejtula och Pernilla Johansson. LÄS MER

  5. 15. Butikspersonalens textila materialkännedom : En studie om butikspersonalens kunskap om textila material

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Josefine Folkesson; Emma Kristoffersson; [2015]
    Nyckelord :Kundgap; kunskap; SERVQUAL; textila material; butikspersonal; servicekvalitet;

    Sammanfattning : I dagens samhälle råder det ofta en bristande kunskap hos butikspersonal gällande textila material, och de har ofta problem med att besvara kundernas frågor gällande exempelvis krympning, fällning eller tvättråd. För att en butik ska kunna utmärka sig från e-handeln är det av största vikt att personalen är experter på dessa frågor. LÄS MER