Sökning: "observation butik"
Visar resultat 11 - 15 av 40 uppsatser innehållade orden observation butik.
11. Samspelet mellan visuell butikskommunikation och butikskampanjer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Det råder idag ytterst hög konkurrens bland klädföretag då man inte bara konkurrerar lokalt utan även globalt. För att urskilja sig från andra företag med liknande utbud används visuell butikskommunikation och butikskampanjer för att försöka fånga konsumenters uppmärksamhet. Målet är att det ska resultera i köp. LÄS MER
12. Bring it back : En studie om modeföretags kommunikation gällande insamlingoch återvinning av textilier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Det konsumeras allt mer textilier idag och en stor del av detta slängs i hushållssoporna. En liten del av textilierna lämnas i olika insamlingsboxar för välgörenhetsorganisationer. Förutom dessa insamlingsställen för hela textilier finns det inga självklara insamlingsboxar för trasiga och icke användbara textilier. LÄS MER
13. Fast fashion kontra hållbar konsumtion : En studie om konsumenters attityder kring ekologiska produkter i fast fashion företag
Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Klädindustrin har förändrats betydligt de senaste 30 åren. Detta har lett till nya affärsmodeller som bygger på trendigt, billigt och snabbt mode. Dessa affärskoncept benämns fast fashion och i Sverige finns kedjeföretagen H & M, Lindex och Gina Tricot för att nämna några. LÄS MER
14. Multikanalsintegration - En undersökning av den fysiska butikens samverkan med näthandeln
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsens titel: Multikanalsintegration - En undersökning av den fysiska butikens samverkan med näthandeln. Seminariedatum: 26 maj, 2015. Ämne/kurs: FEKN90 - Examensarbete på Civilekonomprogrammet, 30 HP. Författare: Maida Bejtula och Pernilla Johansson. LÄS MER
15. Butikspersonalens textila materialkännedom : En studie om butikspersonalens kunskap om textila material
Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I dagens samhälle råder det ofta en bristande kunskap hos butikspersonal gällande textila material, och de har ofta problem med att besvara kundernas frågor gällande exempelvis krympning, fällning eller tvättråd. För att en butik ska kunna utmärka sig från e-handeln är det av största vikt att personalen är experter på dessa frågor. LÄS MER