Sökning: "observation butik"
Visar resultat 16 - 20 av 40 uppsatser innehållade orden observation butik.
16. : Kläders påverkan på kundbemötandet - en studie om kläders påverkan på kundservice inom detaljhandel
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Kundservice har blivit allt viktigare inom detaljhandel i och med den ökade försäljningen som sker på internet. Kundservice har nästan blivit en form av marknadsföring för fysiska butiker. Trotts den hårda konkurrensen mellan butiker på marknaden kan man som kund uppleva dålig service och kundbemötande. LÄS MER
17. Framtidens butik : Implementering av informationsteknologiska lösningar i fysiska butiker
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : På grund av de senaste årens ökade konkurrens inom detaljhandeln har det blivit allt mer nödvändigt att på olika sätt differentiera sig från sina konkurrenter. Ett viktigt verktyg för företagen kommer bli hanteringen av informationsteknologiska strategier. Frågan företagen bör ställa sig är hur de ska lyckas med dessa strategier. LÄS MER
18. Butikatmosfärens stimuli : En studie om hur konsumenter upplever butiksmiljön
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syftet med studien är att få en ökad förståelse för vilka faktorer som påverkar konsumentens butiksupplevelse. Detta för att få kunskap om hur butiker kan möta kundens behov, genom utformning av butiksutrymmet samt personalens bemötande. LÄS MER
19. Butikskommunikation och layout
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att med hjälp av empiriskt material och tidigare forskning undersöka hur en butikskedja inom modebranschen använder sin butikslayout och olika butiksytor för att visuellt kommunicera till sina kunder. För att avgränsa oss gick vi främst in på användandet av ABC-ytor, butikslayout och färgval i butiksexponeringen. LÄS MER
20. Sinnesmarknadsföring i livsmedelsbutik : Ett experiment i samarbete med ICA Group
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Context: In cooperation with ICA, we chose to investigate how much the auditory and visual stimuli in combination affects consumer behavior in grocery store. There are few studies in the area, which gives good practical and theoretical implications. LÄS MER