Sökning: "observation butik"

Visar resultat 16 - 20 av 40 uppsatser innehållade orden observation butik.

  1. 16. : Kläders påverkan på kundbemötandet - en studie om kläders påverkan på kundservice inom detaljhandel

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :HANNAH NILSSON; MALIN SKÅNBERG; [2014]
    Nyckelord :kundservice; Kundbemötande; kläder; attribut;

    Sammanfattning : Kundservice har blivit allt viktigare inom detaljhandel i och med den ökade försäljningen som sker på internet. Kundservice har nästan blivit en form av marknadsföring för fysiska butiker. Trotts den hårda konkurrensen mellan butiker på marknaden kan man som kund uppleva dålig service och kundbemötande. LÄS MER

  2. 17. Framtidens butik : Implementering av informationsteknologiska lösningar i fysiska butiker

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Alexandra Alfredsson; Frida Bäckström; [2014]
    Nyckelord :Informationsteknologi; QR-koder; Information technology; consumer behavior; perceived value; retail store; QR-codes; konsumentbeteende; upplevt värde; detaljhandel;

    Sammanfattning : På grund av de senaste årens ökade konkurrens inom detaljhandeln har det blivit allt mer nödvändigt att på olika sätt differentiera sig från sina konkurrenter. Ett viktigt verktyg för företagen kommer bli hanteringen av informationsteknologiska strategier. Frågan företagen bör ställa sig är hur de ska lyckas med dessa strategier. LÄS MER

  3. 18. Butikatmosfärens stimuli : En studie om hur konsumenter upplever butiksmiljön

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Josefine Sahlén; Louise von Walden; [2014]
    Nyckelord :Store atmosphere; store environment; environment psychology; emotional response; consumer behaviour; Butiksatmosfär; butiksmiljö; miljöpsykologi; känslorespons; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att få en ökad förståelse för vilka faktorer som påverkar konsumentens butiksupplevelse. Detta för att få kunskap om hur butiker kan möta kundens behov, genom utformning av butiksutrymmet samt personalens bemötande. LÄS MER

  4. 19. Butikskommunikation och layout

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :JOSEFINE FOLKESSON; EMMA KRISTOFFERSSON; [2014]
    Nyckelord :Layout; butikskommunikation; exponering;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att med hjälp av empiriskt material och tidigare forskning undersöka hur en butikskedja inom modebranschen använder sin butikslayout och olika butiksytor för att visuellt kommunicera till sina kunder. För att avgränsa oss gick vi främst in på användandet av ABC-ytor, butikslayout och färgval i butiksexponeringen. LÄS MER

  5. 20. Sinnesmarknadsföring i livsmedelsbutik : Ett experiment i samarbete med ICA Group

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Erik Allerth; Carl Lorentzson; [2014]
    Nyckelord :Sinnesmarknadsföring; butiksmarknadsföring; konsumentbeteende; experiment; frukt- och gröntavdelningen; livsmedelsbutik; hörsel- och visuell stimuli.;

    Sammanfattning : Context: In cooperation with ICA, we chose to investigate how much the auditory and visual stimuli in combination affects consumer behavior in grocery store. There are few studies in the area, which gives good practical and theoretical implications. LÄS MER