Sökning: "prisuppfattning"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet prisuppfattning.

  1. 1. Från ord till handling: bakom konsumenternas gröna fasad : En studie om gapet mellan attityd och handling inom den svenska klädindustrin.

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Emma Landén; Nazmee Noor; [2023]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility CSR ; Attitude-Behavior Gap ABG ; Consumer behavior; Clothing industry; Sustainability; Ethical consumtion;

    Sammanfattning : The subject of sustainable development is growing in relevance, and never before has research on the subject been as essential. Research shows that the globalization of the clothing industry has a significant impact on both climate and society. LÄS MER

  2. 2. Att förpacka ett pris : hur visuella element påverkar konsumentens prisuppfattning

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medier

    Författare :Patrik Olsson; Johan Ahlstrand; [2012]
    Nyckelord :packaging design; price positioning; Förpackningsdesign; prispositionering;

    Sammanfattning : Titel: Att förpacka ett pris Examination: 2012-04-21 Ämne/kurs: Kandidatuppsats, Medie- och Kommunikationsvetenskap, 15 hp Författare: Johan Ahlstrand & Patrik Olsson Handledare: Mikael GullikssonNyckelord: Förpackningsdesign, prispositionering Syfte: Syftet är att undersöka tre specifika förpackningar och hur detre visuella elementen typografi, bild/illustration och formpåverkar konsumenternas prisuppfattning av produkten. Uppsatsen undersöker också om konsumenter som oftahandlar I ett specifikt produktsegment är bättre på att avgöraprispositioneringen på våra utvalda förpackningar änkonsumenter som sällan eller aldrig handlar frånproduktsegmentet. LÄS MER

  3. 3. Fågel, fisk eller mittemellan. : - Finns det ett samband mellan prisuppfattning och hyllplacering?

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Carl-Martin Morin; Josefin Stenberg; [2011]
    Nyckelord :Shelf-space price perception; Prisuppfattning Hyllplacering;

    Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att se om hyllplacering i vertikalled är en faktor som påverkar en konsuments prisuppfattning av varan i fråga. I denna kvantitativa studie så undersöks detta fenomen på kaffeförpackningar och diskmedel. LÄS MER