Sökning: "informell struktur"
Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden informell struktur.
1. Organisationsstrukturen och tidsstyrningens påverkan på revisorsassistenter : En kvalitativ studie
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Tidsbudgetering är ett styrverktyg som används inom revision för att planera och budgetera revisionen. Detta har i tidigare forskning haft ett kritiskt perspektiv och belystunderrapportering av tid. LÄS MER
2. Lärares arbetsintroduktion –hur fungerar den egentligen? : En kvalitativ studie om lärares upplevelser och erfarenheter av introduktionsprocessen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Introduktion är avgörande för att nyanställda lärare ska socialiseras in i arbetet under den första tiden på en ny arbetsplats. Tidigare internationella studier menar att det behöver finnas struktur i lärares introduktion samtidigt som det är viktigt att få stöttning i det dagliga arbetet för att uppnå en framgångsrik introduktionsprocess. LÄS MER
3. Visualisering och prediktion av prestandadata
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : I rapporten beskrivs det projekt projektgruppen PUM04 utförde som en del av kursen Kandidatprojekt i programvaruutveckling, kurskod TDDD96, på Linköpings universitet under vårterminen 2023. Projektet gick ut på att utveckla en webbapplikation åt företaget Sectra som ska visualisera data i loggfiler som laddats upp. LÄS MER
4. Ekonomi- och verksamhetsstyrning i tillverkande SME:s : En flerfallstudie om ekonomi- och verksamhetsstyrningen i framgångsrika tillverkande SME:s
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Titel: Ekonomi- och verksamhetsstyrning i tillverkande SMEs. Undertitel: En flerfallstudie om ekonomi- och verksamhetsstyrningen i framgångsrika tillverkande SME:s Bakgrund och problemdiskussion: Definition av ekonomi- och verksamhetsstyrning i SME:s samt allmän information om SMEs. LÄS MER
5. Kommunicera och samarbeta digitalt : En studie om medarbetares upplevelser av distansarbete till följd av pandemin
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Syftet med studien är att skapa förståelse för hur snabb omställning till distansarbete i samband med pandemin har påverkat kommunikation och samarbete inom en organisation. I studien kommer medarbetarnas upplevelser av den informella och formella kommunikationen samt samarbeten att undersökas, för att se om det finns några skillnader före och under pandemin. LÄS MER