Sökning: "publikrelationer"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet publikrelationer.

  1. 1. “Lite mer ärligt från männen, kvinnorna är lite för vanilj” : Mediepublikens uppfattning om kvinnliga respektive manliga fotbollskommentatorer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Emma Öhgren; Alexandra Rööse; [2023]
    Nyckelord :sportkommentator; publikrelationer; genus;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka om publikens uppfattning av fotbollsevenemang påverkas när matcherna kommenteras av kvinnor jämfört med när de kommenteras av män, och om kön spelar roll i bedömningen av kommentatorernas prestation. Uppsatsens teoretiska ramverk utgår från Gunilla Jarlbros teori om kön och maktstrukturer i media, sport och genus genom Peter Dahlén, Jesper Enbom och Eric Carlsson och slutligen George Gerbners teori om kultivering. LÄS MER

  2. 2. Självständiga artisters utmaningar inom den digitalamusikindustrin : En kvalitativ studie om hur självständiga artister använder sigav sociala medier och marknadsföring för att generera publikoch bygga publikrelationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Josef Newberg; [2021]
    Nyckelord :Självständig; artist; konventioner; konstvärldar; kundengagemangscykel; kvalitativ; interaktion; publik.;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att bidra till en djupare förståelse för hursjälvständiga artister använder sig av sociala medier, dels för att nå ut till en publik,samt dels för marknadsföring inom den digitala musikindustrin. Uppsatsen nyttjarkvalitativa forskningsmetoder för både insamling av empiri samt analys av denna. LÄS MER

  3. 3. Uppdrag: Opera! : En studie av förhållandet mellan konstnärliga och ekonomiska drivkrafter i två svenska operahus

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karl Thorson; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Uppdrag: Opera! handlar om hur konstnärliga organisationer i allmänhet, och två svenska operahus i synnerhet, utvecklas och förnyas. Aspekter som vägs in i studien, är förhållandet mellan ekonomiska och konstnärliga drivkrafter, publikrelationer och organisatoriska influenser från näringslivet. LÄS MER