Sökning: "reflekterande text kommunikation"

Visar resultat 16 - 20 av 21 uppsatser innehållade orden reflekterande text kommunikation.

  1. 16. Skapandet av Blueberry Garden : Om konsten att berätta historier genom interaktivitet och spelmekanik

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Erik Svedäng; [2008]
    Nyckelord :Berättande i datorspel; interaktivitet; spelskapande; levande spelvärldar;

    Sammanfattning : Uppsatsen är en reflekterande text som behandlar verket Blueberry Garden – ett datorspel som utforskar möjligheterna till historieberättande genom endast interaktivitet och spelmekanik. Verket och texten är en produkt av Erik Svedängs examensarbete under våren 2008 vid Högskolan i Skövde. LÄS MER

  2. 17. Ett arbete om konceptbilder för en Oblivionmodd : reflektioner kring arbetsprocessen bakom konceptbilder

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Erik Feiril; [2008]
    Nyckelord :Datorspel-Grafik-Konceptbilder-3D;

    Sammanfattning : Uppsatsen är en reflekterande text som behandlar ett verk som har skapats inom ramen för examensarbete i medier vid Högskolan i Skövde. Verket består av en större mängd konceptbilder över Bergsfästningen Hammerhold för en Oblivion modd. Inledningsvis beskrivs i texten bakgrunden och målsättningen med bilderna till modden. LÄS MER

  3. 18. Spelgrafikens former och färger : hur valet av former och färger påverkat grafiken i spelet Fret Nice

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Emil Berner; [2008]
    Nyckelord :Spelgrafik; form; färg; grafiska förenklingar;

    Sammanfattning : Uppsatsen är en reflekterande text över ett verk gjort som examensarbete vid Högskolan i Skövde. Verket är en film samt fyra konceptbilder som skapades med syftet att undersöka hur en förenklad grafisk stil påverkar produktionen av ett tänkt spel. Verket skulle även undersöka förenklingarnas påverkan på hur grafiken uppfattas. LÄS MER

  4. 19. Karaktärsdesign till datorspel : Om att skapa en samuraj och hans 2-årige son, med hjälp av Maya och Zbrush

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :David Ljungstedt; [2008]
    Nyckelord :Karaktärsdesign; Datorspel; Samuraj; Son; Maya; Zbrush;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om hur jag arbetat med att ta fram två spelbara karaktärer, en så historiskt korrekt samuraj som möjligt och en 2-årig pojke, som skulle kunna vara hans son. Båda ska uppfylla kraven för nästa generations dataspel. Jag har skrivit om arbetsprocessen, och om de svårigheter jag stött på. LÄS MER

  5. 20. Gitarr + Plattformsspel = Sant : Vilka fördelar och nackdelar har införandet av en från konventionerna för genren avvikande spelkontroll på speldesignen i ett plattformsspel?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Mårten Brüggemann; [2007]
    Nyckelord :Alternativa kontrollsystem; gitarrkontroll; plattformsspel; handkontroll;

    Sammanfattning : Uppsatsen är en reflekterande text över ett verk gjort som examensarbete vid Högskolan i Skövde. Verket är ett datorspel som skapades med syftet att experimentera med icke konventionella kontrollsystem. En stagnation i utvecklingen av den konventionella handkontrollen har kunnat anas i de senaste konsolgenerationsskiftena. LÄS MER