Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. "Innan ögonkontakt så är det liksom outfitkontakt" : Ungas identitetsskapande genom visuella attribut

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogik

    Författare :Anja Clara Weckström; [2021]
    Nyckelord :Identity; communication; clothing; style; pedagogy.; Identitet; kommunikation; kläder; stil; pedagogik.;

    Sammanfattning : Jag har intresserat mig för hur vi människor använder kläder för att uttrycka vår identitet och kommunicera med vår omgivning, medvetet och omedvetet. Vi förhåller oss alla till normer, olika sammanhang och grupper när vi väljer kläder. Man kan genom klädval visa vem man är; smälta in eller sticka ut. LÄS MER

  2. 2. Fröken, ska vi läsa? Miss, shall we read?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Annette Ekman; [2020]
    Nyckelord :Avkoda; boksamtal; mediering; ordförråd; språktrappa; variationer;

    Sammanfattning : Syftet är att bidra med kunskap om variationer av högläsning med sociokulturellt perspektiv och onto-epistemologiskt synsätt. Kunskapsgapet är att göra pedagoger medvetna om olika läsmetoder med barnen och varför det är viktigt att variera metod av högläsning. LÄS MER

  3. 3. Från A till Ö : Vilka grepp kan tillämpas för att minska intrycket av en linjär miljö? Reflektioner kring arbetsprocessen bakom Electron.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :David Darabian; [2009]
    Nyckelord :linjär; linjaritet; spel; neverwinter; nights; mod; grepp;

    Sammanfattning : Rapporten är en reflekterande text som behandlar arbetsprocessen och omkringliggande mål för ett examensarbete inom medier som bedrivits mot Högskolan Skövde. Syftet med examensarbetet har varit att finna grepp som maskerar spels linjaritet, det vill säga vilka knep som används i dataspelsindustrin (medvetet eller omedvetet) för att få ett spel med linjär level-design till att framstå som mindre linjär. LÄS MER

  4. 4. Bibeln och interaktivitet : Om arbetet att skriva manus till spelet Testament

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Carl-Johan Dahlin; [2009]
    Nyckelord :Adaptation; Speladaptation; Spelmanus; Spelutveckling; Game Writing;

    Sammanfattning : Testament är ett actionrollspel baserat på Bibelns Gamla Testament. Spelet utvecklas tillsammans med Svenska kyrkan i syfte att användas i konfirmandutbildningar. Denna uppsats är en reflekterande rapport som behandlar verket Manus till spelet Testament - Spelmoment, dialoger och mellansekvenser. LÄS MER

  5. 5. Samspelet mellan ljud och bild : En studie som har gjorts under produktionen av en pitchfilm

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :John Lajsic; [2009]
    Nyckelord :filmmusik; ljud; animation; film;

    Sammanfattning : I den här reflekterande texten studeras det hur ljudet och bilden samspelar med varandra. Med stöd från litteraturstudien som har gjorts om ämnet, en analys av en klassisk Disneyfilm som har utförts genom att studera hur filmmusiken har använts i filmen, och erfarenheter som har erhållits från arbetet med verket har samspelet mellan ljud och bild studerats. LÄS MER