Sökning: "neverwinter"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet neverwinter.

  1. 1. Exploring Need-based AI Behaviour and its Effect on the Game Experience of Neverwinter Nights

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för datavetenskap och kommunikation

    Författare :Gunnar Södergren; [2013]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; Neverwinter Nights; Nonplayer Characters;

    Sammanfattning : Single Player Roleplaying Game (SPRPG) is a popular genre among players as well as developers, with recent blockbuster titles such as Skyrim by Bethesda and Mass E↵ect 3 by Bioware. In recent years, an occurrence that have been gaining a lot of attention is the development of more advanced and vivid Artificial Intelligence (AI) within these SPRPG and a lot of progress has been made towards making the Non-player Character (NPC) more vivacious and life-like. LÄS MER

  2. 2. AI in Neverwinter Nights using Dynamic Scripting

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för datavetenskap och kommunikation

    Författare :Rasmus Nordling; Robin Rietz Berntsson; [2012]
    Nyckelord :Reinforcement Learning; Dynamic Scripting; Top Culling;

    Sammanfattning : In this paper research about dynamic scripting and the top culling difficulty scaling enhancement in the game Neverwinter Nights is investigated. A comparison between both a static and a dynamic opponent is made. The human opinion about dynamic scripting is also highlighted. LÄS MER

  3. 3. Från A till Ö : Vilka grepp kan tillämpas för att minska intrycket av en linjär miljö? Reflektioner kring arbetsprocessen bakom Electron.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :David Darabian; [2009]
    Nyckelord :linjär; linjaritet; spel; neverwinter; nights; mod; grepp;

    Sammanfattning : Rapporten är en reflekterande text som behandlar arbetsprocessen och omkringliggande mål för ett examensarbete inom medier som bedrivits mot Högskolan Skövde. Syftet med examensarbetet har varit att finna grepp som maskerar spels linjaritet, det vill säga vilka knep som används i dataspelsindustrin (medvetet eller omedvetet) för att få ett spel med linjär level-design till att framstå som mindre linjär. LÄS MER

  4. 4. Death and Who Comes Next : A Neverwinter Nights Adventure

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för teknokultur, humaniora och samhällsbyggnad

    Författare :Jenny Persson; [2009]
    Nyckelord :Neverwinter Nights; modul; rollspell; skrivande; speldesign;

    Sammanfattning : Följande är en översikt över mitt kandidatarbete som jag arbetade med under våren 2009. Dokumentets första del beskriver projektets mål, uppbyggnad och slutresultat samt min arbetsprocess. I del II reflekterar jag över mitt arbete och vad jag har lärt mig. LÄS MER

  5. 5. AI-controlled life in Role-playing games

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Avdelningen för programvarusystem

    Författare :Bertil Jeppsson; [2008]
    Nyckelord :Game AI; Role-playing game; Non-playing character; Smart Terrain; Realism;

    Sammanfattning : Will more realistic behaviour among non-playing characters (NPCs) in a role-playing game(RPG) improve the overall feeling of the game for the player? Would players notice the enhanced life of a NPC in a role-playing game, or is the time spent in cities and villages insufficient to notice any difference at all? There are plenty best-selling RPGs with simplistic, repetitive NPC behaviour on the market. Does that mean that smarter NPCs is not necessary and that an improvement of them wouldn't benefit the players' impression of it? Or would some of these well recognised games get even better with a more evolved AI? These are some of the thoughts that created the initial spark of curiosity that inspired the making of this article. LÄS MER